همشهری آنلاین: فرمانده پلیس ‌راه کشور از برخورد با بیش از یک‌ میلیون و 500 هزار خودرو متخلف در نوروز امسال خبر داد و گفت: بر این اساس بیش از 45 هزار دستگاه خودرو متخلف در تعطیلات نوروز امسال در جاده‌های کشور متوقف شدند.

پلیس راه

 سرهنگ محمدرضا مهماندار در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: بیشترین تخلف خودروها در نوروز امسال سرعت و سبقت غیرمجاز و عدم استفاده از کمربند ایمنی بوده است که بر این اساس برخورد با سرعت غیرمجاز 19 درصد، سبقت غیرمجاز 22 درصد، عدم استفاده از کمربند ایمنی 12 درصد و عدم استفاده از تلفن همراه در حین رانندگی 24 درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

 وی از افزایش حدود 280 درصدی برخورد با رانندگانی که بین خطوط در نوروز تردد نکردند خبر داد و گفت: در عین حال برخورد با حمل مسافر در قسمت بار 66 درصد، انجام حرکات نمایشی و آکروباتیک 43 درصد، سبقت از شانه خاکی 23 درصد و انحراف به چپ 17 درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

 فرمانده پلیس‌راه کشور از برخورد با بیش از 53 هزار تخلف حادثه‌ساز ناوگان عمومی مسافربری در کشور خبر داد و تصریح کرد: در عین حال با حدود 90 هزار تخلف ناوگان مسافربری در نوروز امسال برخورد شده است که این رقم نسبت به سال گذشته 32 درصد افزایش نشان می‌دهد.

 وی با اشاره به این که در نوروز امسال بیش از 45 هزار خودرو متخلف در جاده‌های کشور توقیف شده‌اند که اکثر آن‌ها تخلفات حادثه ساز داشته‌اند،گفت: از این تعداد حدود 27 هزار دستگاه سواری بوده که این رقم نسبت به نوروز سال گذشته حدود 19 درصد افزایش نشان می‌دهد.

 فرمانده پلیس‌راه کشور همچنین از انجام تست سلامت و اعتیاد 13 هزار راننده عمومی در نوروز امسال خبر داد و افزود: در عین حال از حدود یک‌هزار و 400 راننده شخصی نیز تست سلامت و اعتیاد گرفته شد و افرادی که تست آن‌ها مثبت بوده برای طی مراحل قانونی به دستگاه‌های مربوطه معرفی شدند.

 وی همچنین به ضبط بیش از پنج هزار جلد گواهینامه رانندگان متخلف در نوروز امسال اشاره کرد و گفت: آمارها نشان می‌دهد ضبط گواهینامه رانندگان متخلف در نوروز امسال بیش از 26 درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

 فرمانده پلیس‌راه کشور همچنین از همکاری خوب رانندگان با پلیس در سفرهای نوروز امسال تقدیر کرد.ژ

کد خبر 131256
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز