همشهری‌آنلاین: مدیر کل راه و ترابری استان البرز از نصب دوربین‌های فاصله - زمان در محور کرج چالوس برای نخستین بار در کشور خبر داد

سید علی رضوی در حاشیه بازدید از محور کرج - چالوس در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این دوربین‌ها با زمان سنجی طول سفر، توسط تابلوهای پیام متغیر در ابتدای محور کرج - چالوس زمان مورد نیاز جهت رسیدن به مقصد را با توجه به وضعیت جوی و ترافیک محور نشان می‌دهند.

وی ادامه داد: با توجه به این امکان، رانندگانی که قصد تردد در این محورها را دارند با اطلاع از مدت زمان مورد نیاز برای رسیدن به مقصد، آمادگی بیشتری برای طول سفر خود پیدا می‌کنند.

رضوی همچنین از نصب پنج دستگاه دوربین کنترل ترافیک و تردد شمار در محور کرج - چالوس خبر داد و افزود: این نوع دوربین‌ها با رصد محور ، میزان تردد و حجم ترافیک را ارزیابی می‌کنند.

وی اظهار داشت: نصب این نوع دوربین‌ها این امکان را برای ماموران راهداری بوجود می آورد که با مشاهده هرگونه مشکلی در سطح جاده ها سریعا در محل حضور یابند.

مدیر کل راه و ترابری استان البرز گفت: تجهیز و استفاده از این دوربین ها در محورهای مواصلاتی پر رفت و آمد به حضور به موقع عوامل راهداری ، ثبت وقایع جاده ای و کاهش و تحلیل آمار تصادفات و صرفه جویی در زمان کمک می‌کند

کد خبر 131135

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز