همشهری‌آنلاین: رییس سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای کشور گفت: پیش بینی می کنیم سفرهای تابستانی شهریور ماه 10 تا 15 درصد نسبت به مدت مشابه سال بعد افزایش یابد.

دکتر شهریار افندی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار راه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره مرحله دوم سفرهای تابستانی گفت: موج دوم سفرهای تابستانی از 29 مرداد ماه مصادف با عید سعید فطر آغاز خواهد شد.

وی افزود: با توجه به تعطیلی دو روزه عید سعید فطر و نیز پنج روز تعطیلی تهران به مناسبت برگزاری اجلاس سران کشورهای غیر متعهد پیش بینی موج بزرگی از سفرها با محوریت تهران را داریم که برای آن برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: برای مدیریت صحیح سفرهای شهریور ماه جلساتی با حضور مسوولین راهداری، پلیس راهنمایی و رانندگی و سازمان هلال احمر به منظور افزایش سطح سرویس‌دهی به مسافران و مدیریت ترافیک و نیز کاهش تلفات و تصادفات برگزار شد تا بتوانیم با هماهنگی ارگان های مربوطه به اهداف مورد نظر دست یابیم.

افندی زاده با تاکید بر این‌که نیاز به مدیریت هماهنگ در روزهای افزایش حجم سفرها از الزامات است، تاکید کرد:‌ وزارت راه و شهرسازی بخش‌نامه‌ای به تمام اداره‌های راه و نیز پایانه‌ها ابلاغ کرده است که با حضور در جلسات هماهنگ آمادگی خود را افزایش دهند.

رییس سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای کشور از پیش بینی افزایش 10 تا 15 درصدی حجم سفرهای شهریور امسال نسبت به سال گذشته خبر داد.

وی خاطرنشان کرد: پیش بینی می‌کنیم در حمل ونقل عمومی جاده‌ای طی تابستان امسال 145 میلیون جابه‌جایی داشته باشیم.

افندی‌زاده از مردم خواست برای دریافت اطلاعات مسیرهای جاده‌ای بین شهری از طریق تلفن گویای 141 و سامانه اینترنتی iran141.ir اخبار مورد نظر را دریافت کنند. همچنین سامانه پیامک 1000141 و نیز 2000141 آماده اطلاع رسانی به مسافران است.

معاون وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد: بررسی‌ها روی عامل تصادفات بین جاده‌ای نشان می دهد بیشترین دلیل سرعت، سبقت، واژگونی و خستگی راننده بوده است دراین موارد نبستن کمربندی ایمنی به ویژه برای سرنشین‌های عقب اتومبیل‌ها بیشترین دلیل تلفات جانی شناخته شده‌اند.

وی از مسافرین درخواست کرد با دقت بر روی عوامل تصادفات به کاهش آمار تلفات مالی و جانی دور دوم سفرهای تابستانی امسال کمک کنند.

کد خبر 181953
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز