دوشنبه ۲۶ تیر ۱۳۹۱ - ۱۶:۳۶
۰ نفر

اگر قصد ثبت نام اینترنتی در یک تور مسافرتی را دارید، ‌مراقب دور جدیدی از حملات رایانه‌ای باشید.

شرکت های امنیت فضای مجازی از کاربران اینترنت خواستند تا مراقب نامه‌های الکترونیک آلوده‌ای باشند که به‌صورت بسیار گسترده در حال انتشار هستند. عنوان این نامه‌ها معمولا در رابطه با تأیید یا موفقیت ثبت نام شما در یک تور مسافرتی است و فایل‌ها و لینک‌های اینترنتی ضمیمه به آنها می‌توانند بسیار خطرناک باشند.براساس اعلام پاندا، این نامه‌های آلوده، حاوی گونه‌هایی خطرناک از تروژان Sinowal هستند که اغلب برای سرقت اطلاعات محرمانه و شخصی به‌کار می‌رود.

از آنجا که اکنون بسیاری از کاربران ترجیح می‌دهند تا ثبت نام، رزرو هتل، تهیه بلیت و دریافت اطلاعات مسافرتی خود را از طریق اینترنت انجام دهند، خرابکاران اینترنتی هم با انتشار نامه‌های جعلی و تقلبی در همین رابطه، سعی در جلب توجه کاربران و متقاعد کردن آنها به کلیک روی فایل‌ها و لینک‌های مخرب موجود در این نامه‌ها را دارند تا پس از آلوده کردن سیستم‌های رایانه‌ای، اطلاعات حساس و ارزشمند کاربران را سرقت کنند؛

اطلاعاتی که توسط مجرمان اینترنتی برای کسب درآمدهای مستقیم یا غیرمستقیم مورد استفاده قرار می‌گیرند.چند هفته پیش هم شرکت‌های امنیتی از انتشار وسیع یک نامه الکترونیک مخرب با عنوان «بلیت شما صادر شده است»! با امضای جعلی یک شرکت معتبر هواپیمایی در اروپا خبر دادند که فایل ضمیمه آن به جای اطلاعات مربوط به بلیت‌های مسافرتی، حاوی یک تروژان بسیار خطرناک با عنوان Sirefef خبر داده بودند که منجر به آلودگی و آسیب‌پذیری شدید رایانه‌ها می‌شود.

برای پیشگیری از فعال شدن ویروس‌های جدید، به تمام کاربران اینترنت توصیه شده تا نامه‌های الکترونیک ارسال شده از طرف منابع مشکوک یا ناشناس را به هیچ عنوان باز نکرده و یا دست‌کم فایل‌های ضمیمه و لینک‌های اینترنتی موجود در آن را اجرا نکنند.

کد خبر 177706
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز