همشهری آنلاین: مدیر کل مطبوعات خارجی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، از تقاضای 87 رسانه از 30 کشور جهان برای پوشش اجلاس غیرمتعهدها در تهران خبر داد.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، محمدجواد آقاجری مدیر کل مطبوعات خارجی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در رابطه با پوشش رسانه‎ای، اجلاس غیرمتعهدها گفت: تاکنون 87 رسانه خارجی تقاضای خود برای حضور مستقیم در پوشش اجلاس غیرمتعهدها را به اداره رسانه‌های خارجی ارسال کرده‌اند که اقدامات لازم برای صدور روادید و صدور کارت‌های خبری ویژه اجلاس در حال انجام است و به نظر می‌رسد طی روز‌های آتی به تعداد متقاضیان افزوده شود.

وی افزود: علاوه بر این تعداد دیگری از نمایندگی‌های مقیم رسانه‌‌های خارجی نیز، از طریق امکانات دفتر نمایندگی خود، در زمان برگزاری اجلاس جنبش عدم تعهد، اخبار آن را به مخاطبان خود منتقل خواهند کرد. البته باید اضافه کنم تعداد رسانه‌های مذکور، صرفا شامل رسانه‌هایی است که به صورت مستقل اخبار اجلاس را پوشش خواهند داد و علاوه بر این تعداد زیادی خبرنگار از رسانه‌های کشور‌های مختلف به عنوان هیات‌های خبری همراه مقامات بلند پایه خارجی وارد کشور خواهند شد.

مدیر کل مطبوعات خارجی با اشاره به این‌که کشور‌های درخواست‌کننده برای حضور مستقیم در پوشش خبری این اجلاس شامل لبنان، روسیه، تایلند، ژاپن، آلمان، امارات متحده عربی، عراق، آمریکا، جمهوری خلق چین، فلسطین، کلمبیا، فرانسه، اسپانیا، ونزوئلا، کانادا، پاکستان، بوسنی و هرزگوین، ترکیه، قطر، جمهوری آذربایجان، سوریه، کویت، افغانستان، هلند، نروژ، ایتالیا، عمان، نیجریه، دانمارک و کرواسی هستند، تصریح کرد: حضور خبرگزاری‌های مهمی از جمله کیودو ژاپن، سین هوای چین، خبرگزاری فرانسه، خبرگزاری آسوشیتدپرس، خبرگزاری اسپانیا، خبرگزاری آلمان و خبرگزاری ریانوستی روسیه در پوشش این اجلاس حتمی است.

محمدجواد آقاجری با بیان این‌که اداره کل رسانه‌های خارجی از حدود دو ماه پیش با تشکیل ستاد ویژه اجلاس غیرمتعهدها، اقدامات مختلفی را پوشش خبری این اجلاس مهم دنبال می‌کند، اظهار کرد: رصد اخبار مربوط به برگزاری این اجلاس در رسانه‌های خارجی، ثبت‌نام از نمایندگان مقیم و غیرمقیم رسانه‌های خارجی متقاضی شرکت در این اجلاس، برگزاری جلسات مختلف با نمایندگان رسانه‌های خارجی، پیگیری و صدور مجوز روادید خبرنگاران خارجی، متقاضی، تشکیل ستاد‌های خبری برای خدمات‌رسانی مطلوب به خبرنگاران اعزامی و تهیه جزوه توجیهی برای نمایندگان خبری اعزامی از مهم‌ترین فعالیت‌های این اداره بوده است.

وی تاکید کرد: فعالیت‌های خبری رسانه‌های خبری در رابطه با برگزاری اجلاس سران جنبش غیرمتعهدها در تهران از مدتی قبل آغاز شده و به نظر می‌رسد از تاریخ پنجم شهریورماه روند انعکاس اخبار شدت بیشتری به خود بگیرد و در روزهای نهم و دهم شهریورماه به اوج خود برسد.

 

کد خبر 181707

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز