هشمهری‌آنلاین: رئیس کمیسیون صنایع و معادن گفت: کمبود نقدینگی و تامین منابع مالی مورد نیاز مهم‌ترین و اصلی‌ترین مشکل واحدهای صنعتی و دغدغه سرمایه گذاران است.

پول صنعت

به گزارش اکونیوز، رضا رحمانی با بیان اینکه بهره وری در واحدهای تولیدی تحت تاثیر کمبود نقدینگی است، اظهار کرد: مشکل صنعت اغلب تامین منابع مالی است به طوری که هم اکنون برای این واحدها 500 هزار میلیارد ریال اعتبار و تسهیلات بانکی مورد نیاز است.

وی با تاکید بر اینکه حمایت از صنعت و معدن باید موثر و کارآمد باشد، افزود: برای تغییر و اصلاح تکنولوژی صنایع باید تسهیلات ارزان قیمت به صاحبان این واحدها ارائه شود تا هم مصرف و هزینه انرژی در صنایع کم و هم مصرف کننده منتفع شود.

رحمانی گفت: حمایت از صنایع امری ضروری است و اشتغالی که در برابر حمایت از صنایع و راه اندازی آن به دست می آید بسیار تاثیرگذار و مهم است که امیدواریم در فاز دوم هدفمندی بخش صنعت کشور دچار مشکلات فاز اول نشود.

وی با بیان اینکه حمایت کورکورانه درهیچ صنعتی بازدهی ندارد، گفت: باید توجه داشت که این حمایت ها باید هوشمندانه و با تدبیر باشد.

نماینده مردم مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه واردات معضلی برای تولیدات داخلی است، گفت: خطر واردات کالاهای بی رویه چینی این است که جوان ایرانی را از داشتن شغل محروم کرده و برای جوان چینی شغل ایجاد می کنیم.

کد خبر 175570
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز