گروه اقتصادی: درحالی‌که دولت و مقام‌های دولتی عزم خود را برای آغاز اجرای فاز دوم یارانه‌ها جزم کرده‌اند، متولیان و فعالان بخش‌های تولیدی نیز تکاپوی گسترده‌ای را برای احقاق حق تولید در قانون یارانه‌ها و جبران بی‌توجهی‌ دولت در سال اول آغاز کرده‌اند.

تولید

رئیس کمیته صنعت اتاق بازرگانی تهران از از ارسال نامه بخش‌ خصوصی به 5 عضو کابینه برای گشایش مجدد ال‌سی‌های ریالی خبر داد و گفت: توقف گشایش ال‌سی ریالی خودتحریمی است.
ابوالحسن خلیلی افزود: این نامه به وزرای صنعت، معدن و‌ تجارت، امور اقتصادی و دارایی، جهاد کشاورزی، رئیس‌کل بانک مرکزی، معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور و نیز رئیس اتاق بازرگانی ایران که عضو شورای پول و اعتبار است، ارسال شده است.

از سوی دیگر وزیر صنعت و معدن از شورای پول و اعتبار، رئیس‌کل بانک مرکزی و وزیر امور اقتصادی و دارایی خواست این وزارتخانه را در حل مشکلات مربوط به تامین مالی و سرمایه در گردش واحدهای تولیدی یاری رسانند.مهدی غضنفری در جمع فعالان اقتصادی ایلام از گام بلند وزارت صنعت، معدن و تجارت برای یکپارچه‌سازی‌ وثایق بانکی خبر داد و گفت: با این مصوبه مدیریت وثایق متمرکز خواهد شد و وثایق توسط شرکت‌ها و مؤسسات متقاضی بیمه می‌شود.

کد خبر 155432
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز