قم: بیش از 70درصد کفش ماشینی کشور در استان قم تولید شده و این کالای صنعتی عنوان رتبه نخست صادرات استان را تشکیل می‌دهد‎.

تولید کفش

رئیس انجمن صنعت کفش استان قم در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به این مطلب اظهار کرد: بیش از 50سال است که صنعت کفش در استان قم به فعالیت مشغول است اما پس از انقلاب این صنعت به سمت مکانیزه و ماشینی‌شدن پیش رفت و هم‌اکنون بیش از 70درصد کفش ماشینی کشور در این استان تولید می‌شود‎.

ابوالفضل فراهانی به صادرات بیش از 90میلیون دلار کفش استان در سال گذشته به خارج از کشور اشاره کرد و افزود: از این مقدار 46میلیون دلار از گمرک استان قم و مابقی از سایر گمرکات کشور صادر شده است‎. وی با اشاره به فعالیت بیش از 200واحد صنعتی کفش در استان خاطرنشان کرد: در این واحدهای صنعتی هم‌اکنون بیش از سه هزار نفر به‌طور مستقیم و 20هزار نفر به‌طور غیرمستقیم به فعالیت مشغول هستند‎.

وی نبود مواد اولیه کافی را یکی از عمده‌ترین مشکلات این صنعت عنوان کرد و افزود: اگر بحث تأمین مواد اولیه در بورس واقعا شفاف‌سازی‌ شود، می‌تواند کمک شایانی به رفع مشکلات ما در این بخش کند‎. فراهانی نسبت به احداث نخستین شهرک تخصصی کفش کشور در استان قم، اظهار امیدواری کرد.

کد خبر 185582

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز