مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۷ تیر ۱۳۹۱ - ۱۳:۳۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: مدیرعامل شرکت نوسازی تهران گفت: سود وام‌های نوسازی بافت‌های فرسوده در سال جاری ۲۱ درصد لحاظ شده است که این سود مانع جدی در صدور پروانه در بافت‌های فرسوده شده است.

به گزارش همشهری آنلاین، علیرضا جعفری درباره همکاری دولت در نوسازی بافت‌های فرسوده شهری تهران افزود:‌ از ابتدای امسال وزات راه و شهرسازی از ارائه تسهیلات برای نوسازی بافت‌های فرسوده شهری خبر داد و مدیریت شهری تهران اعلام کرد از این همکاری استقبال می‌کنیم.

وی با بیان اینکه تهسیلات مالی دولتی از ابزارهای لازم برای رشد نوسازی بافت‌های فرسوده است، گفت: ‌ متاسفانه هنوز پرونده‌های تسهیلات مالی سال گذشته که توسط مالکان بخش خصوصی برای دریافت نوسازی بافت فرسوده تشکیل شده است، وام خود را دریافت نکرده‌اند و این مساله برای آن‌ها دردسرساز شده است.

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران با بیان اینکه بیش از ۳۰ درصد این پرونده موفق به دریافت وام خود نشده‌اند، تصریح کرد: ‌ در این کنار این مشکل سود وام‌های نوسازی بافت‌های فرسوده در سال جاری ۲۱ درصد لحاظ شده است که این سود مانع جدی در کندی صدور پروانه در باقتهای فرسوده شده است.

جعفری از تهیه شدن تفاهم‌نامه مشترک مدیریت شهری با شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران خبر داد و گفت: ‌ این تفاهم‌ نامه دو ماه است که تهیه شده است و ما منتظر امضای آن توسط شرکت مادر تخصصی هستیم تا با استفاده از ظرفیت مالی گام مثبتی در رشد نوسازی بافت‌های برداشته شود.

وی با بیان اینکه هنوز این تفاهم‌نامه نهایی نشده است، به اجرای طرح تفصیلی و تاثیر آن بر تهسیل روند نوسازی اشاره کرد و افزود: ‌با اشاره به رایگان بودن مجوز صدور پروانه و دو طبقه تشویقی در بافت‌های فرسوده که در طرح تفصیلی ایجاد شده است امیدواریم روند نوسازی رشد چشمگیری یابد.

جعفری ادامه داد: ‌متاسفانه با این ظرفیت به دلیل عدم تحقق تسهیلات مالی تاکنون نتوانسته است جریان فزاینده‌ای را در حوزه صدور پروانه ایجاد کند.

کد خبر 175436
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز