همشهری آنلاین: مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران از راه اندازی سامانه جامع اطلاعات احیا و نوسازی بافت های فرسوده در تهران خبر داد و گفت: این سامانه می تواند به عنوان یک پیوست اجتماعی برای رصدخانه تهران مورد استفاده قرار گیرد.

علیرضا جعفری در گفتگو با همشهری آنلاین با اعلام این خبر افزود: اطلاعات مکانی سامانه احیاء و نوسازی بر مبنای اطلاعات مکانی موجود در بانک‌های اطلاعاتی سازمان فناوری اطلاعات شهرداری تهران به روز شده و مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به قابلیت‌های این سامانه اظهار داشت: در این سامانه علاوه بر رصد فرآیند نوسازی در سطح شهر می‌توانیم از موانع نوسازی همچون وجود ناهنجاری‌های اجتماعی، عدم توانمندی اقتصادی و ... در مقیاس هر پلاک اطلاعات لازم را کسب کنیم و نسبت به حل آن اقدام کنیم.

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران درباره میزان بافت‌های فرسوده‌ای که در سال گذشته نوسازی شده‌اند نیز گفت: سالیانه باید 10 درصد از بافت‌های فرسوده نوسازی شود که سال گذشته 8 درصد از بافت‌های فرسوده شهر تهران نوسازی شد.

جعفری افزود: چندی پیش تفاهمنامه‌ای را در حوزه تعیین و تکلیف ساختمان‌های فرسوده امضا کرده‌ایم که قطعا موثر خواهد بود.

جعفری همچنین از امضای تفاهمنامه‌ای میان سازمان نوسازی شهر تهران، سازمان ثبت اسناد و املاک و شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران خبر داد و افزود: برای آن دسته از املاک ریزدانه موجود در بافت‌های فرسوده که قصد تجمیع و تشکیل یک پلاک بزرگتر را داشته باشند، سند ثبتی صادر خواهد شد.

وی ادامه داد: همچنین برای املاکی که بیشتر از 70 متر مربع بوده و فاقد سند ثبتی باشد و قصد نوسازی داشته باشند نیز سند ثبتی آنها صادر خواهد شد.

کد خبر 171946
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز