گروه شهری: معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران با بیان اینکه نوسازی بافت‌های فرسوده با روند خوبی در حال انجام است، از رشد 100درصدی صدور پروانه در بافت‌های فرسوده در 3 ماه ابتدای امسال خبر داد.

 بافت فرسوده

هیربد معصومی با بیان اینکه نوسازی بافت‌های فرسوده از راهبردهای اساسی شهرداری تهران است، گفت: با تسهیلات ویژه‌ای که در بسته تشویقی درنظر گرفته شد سرمایه‌گذاران و همچنین سایر شهروندان استقبال خوبی از نوسازی بافت‌های فرسوده داشتند. وی افزود: این موضوع موجب شد تا در 3 ماهه ابتدای امسال با رشد 100درصدی صدور پروانه در بافت‌های فرسوده مواجه شویم. معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران در ادامه اظهار کرد: همچنین براساس طرح‌های منظر شهری، به ازای هر واحد بافت فرسوده که در طرح نوسازی قرار می‌گیرد 6 تا 7 متر فضا آزاد می‌شود که این فضاها در مجموع به فضاهای خدماتی و فضای سبز تبدیل می‌شود.

معصومی تصریح کرد: روند خوبی در نوسازی بافت‌های فرسوده ایجاد شده و چنانچه حتی این اقدامات بتواند یک مورد مانند ناپایداری بافت‌ها را نیز کاهش دهد و تبدیل به بافت پایدار کند، اقدام بزرگی صورت گرفته است. وی همچنین از اصلاح نقشه بافت‌های فرسوده تهران خبر داد و گفت: نقشه بافت‌های فرسوده تهران که توسط شورای‌عالی شهرسازی و معماری تهیه شده بود، نیاز به اصلاحاتی داشت که این اصلاحات صورت گرفته و آماده ارائه به کمیسیون ماده 5 است. معصومی خاطرنشان کرد: امیدواریم به‌زودی نقشه اصلاحات بافت‌های فرسوده برای تصویب به کمیسیون ماده 5 ارائه شود.

کد خبر 143799
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز