شیرجه بزن در استخر تابستان. بمب تعطیلات منفجر شد. هورا...این شما و این هم روزهای کشدار و پر حرارت تابستان.حالا دومین دوره‌ی باشگاه ترنج منتظر شماست و عضو می‌پذیرد تا با حضور شما، گرمای تابستان را بشکند.

هفته‌نامه‌ی همشهری دوچرخه شماره‌ی 656

این باشگاه که در تابستان فعالیت‌هایش را گسترش می‌دهد، زیر نظر سازمان فرهنگی، هنری شهرداری تهران و برای دانش‌آموزان دختر و پسر دوره‌ی راهنمایی طراحی شده است.

مرتضی کامل نواب، مدیر مرکز تشکل‌های اجتماعی سازمان فرهنگی، هنری شهرداری تهران درباره‌ی این باشگاه به خبرنگار دوچرخه می‌گوید:
«جشنواره‌ی تابستانه‌ی ترنج، در تهران و برای بچه‌های سال دوم و سوم راهنمایی‌ طراحی و اجرا می‌شود. محل برگزاری آن هم در فرهنگ‌سراهای ۲۲گانه‌ی شهر تهران است. شعار امسال باشگاه ترنج‌، سبک زندگی است.»

او می‌گوید:«بحث خوراک و تغذیه‌ی نوجوانان و سلامتی، یکی از محورهای اصلی فعالیت این باشگاه است. اعضای باشگاه یک دفترچه دریافت خواهند کرد و با کمک دانشجویان پزشکی داوطلب و پزشکان، آموزش‌هایی درباره‌ی تغذیه‌ی سالم و سلامتی به نوجوانان خواهند داد.

علاوه بر سلامتی و تغذیه، سبک لباس پوشیدن و مُد یکی دیگر از محورهای فعالیت این باشگاه خواهد بود.»

کامل ادامه می‌دهد:«امسال آشنایی دانش‌آموزان با لباس‌های محلی را هم در برنامه گنجانده‌ایم تا آن‌ها با سبک لباس پوشیدن مردم مناطق مختلف کشور آشنا شوند.»

او درباره‌ی شرایط شرکت در برنامه‌های این باشگاه می‌گوید:« برای شرکت در این جشنواره دانش‌آموزان می‌توانند به فرهنگ‌سراها مراجعه و ثبت نام ‌کنند. امسال شرط معدل نداریم اما دانش‌آموزان موفق در سرفصل‌های مختلف در اولویت خواهند بود.»

مدیر مرکز تشکل‌های اجتماعی سازمان فرهنگی، هنری شهرداری تهران می‌گوید:«برنامه‌های متعددی در نظر گرفته‌ایم؛ از جمله برنامه‌های ورزشی، عکاسی، تهران‌گردی و بازدید از موزه‌ها. یک برنامه‌ی ویژه هم داریم به نام فرهنگ‌سرای تابستانه، در این برنامه قرار است بچه‌ها یک‌روز از صبح تا عصر مشغول بازی و تفریح شوند. برای این برنامه بازی‌های هدف‌مندی طراحی شده که برای بچه‌های ساکن تهران جذاب و خوشایند باشد. برای پسران رفتن به پارک آبی و برای دختران رفتن به پارک پردیسان را در نظر گرفته ایم.»

او می‌گوید:« ما در دو حوزه‌ی کارگاه‌های عکاسی و تولید پوستر، رقابت گروهی داریم و کسانی که در این دو حوزه رقابت می‌کنند و به تولید محصول می‌پردازند، آثارشان به داوری گذاشته می‌شود. به تک‌تک اعضای گروه‌های برگزیده جایزه‌های نفیسی اهدا می‌شود.»

به گزارش کمیته‌ی اطلاع رسانی دبیرخانه‌ی اجرایی باشگاه تابستانه‌ی ترنج، مهلت ثبت نام در باشگاه تابستانی ترنج تا شنبه ۱۰ تیر تمدید شد. پس از پایان مرحله‌ی ثبت نام، نوجوانان ممتاز تهرانی انتخاب می‌شوند و در قالب گروه‌های ۲۵ نفره از برنامه‌های باشگاه ترنج بهره خواهند برد.

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیش‌تر می‌توانند با تلفن گویای سازمان فرهنگی، هنری شهرداری تهران: ۱۸۳۷ تماس بگیرند و یا به پایگاه اینترنتی باشگاه:‌
www. tehrantoranj.ir مراجعه کنند.

کد خبر 175307
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز