گروه ادب و هنر- احمد افشار: امیر خوراکیان رئیس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران گفت: تقویت فرهنگ ایرانی اسلامی در سه محور هویت دینی، ‌انقلابی و ملی ، در حوزه مدیریت تغییرات فرهنگی از اولویت‌های ما در سال‌جاری است.

خوراکیان - نشست خبری

وی در نشست رسانه‌ای که دیروز برگزار شد توجه به اخلاق عمومی را اصلی‌ترین رویکرد این سازمان در سال‌جاری عنوان کرد. خوراکیان در پاسخ به همشهری درباره چگونگی پیاده کردن اخلاق عمومی گفت: در حال حاضر ما موضوعات را داریم مشخص می‌کنیم. مثلا برای‌ماه رمضان موضوع خویشتن‌داری، بردباری و صبر را انتخاب کرده‌ایم. چون براساس اطلاعاتی که ما داریم، بیشترین آمار پرونده‌های قوه قضاییه مربوط به نزاع‌ها و مسائلی است که از یک درگیری ساده اولیه به‌وجود آمده است. یعنی اگر یک خویشتن‌داری در ابتدای منازعه و درگیری ایجاد شود، از خیلی آسیب‌های بعدی جلوگیری می‌شود. لذا راجع به صبر و خویشتن‌داری تیم‌های متعددی دارند کار می‌کنند تا برای‌ماه رمضان تولید ایده و برنامه داشته باشیم.

رئیس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران همچنین گفت: بیش از چهارهزار عنوان برنامه در چهار سطح منطقه‌ای، فرامنطقه‌ای، ‌ستادی و فراگیر و جریان‌ساز در سال‌جاری در سطح 22منطقه تهران برگزار می‌شود. وی از رونمایی 300عنوان برنامه جدید در شهریورماه نیز خبر داد و گفت: حدود 203عنوان محصول کمک آموزشی داریم که بخشی از آن ویژه تابستان است.

خوراکیان درباره برنامه‌های ویژه روز جمعه هم گفت: جمعه‌ها در 10گروه برنامه ویژه در فرهنگسراها داریم که شامل برنامه‌های هنری (خوشنویسی، نقاشی، ‌معرق، کاریکاتور، ‌عکاسی، ‌نمایش عروسکی، ‌پرده‌خوانی، ‌مجسمه‌سازی، سفال‌گری و. . .)، بازی‌ و سرگرمی، برنامه‌های مشاوره، ‌آموزش (نجوم، ‌نقاشی کودکان، ‌کاردستی و. . .) کتاب و محصولات فرهنگی، ادبی (ضرب‌المثل، قصه گویی و. . .)، مذهبی، ‌شهروندی، ملی و رسانه‌ای است.

وی در بخش دیگری از سخنانش درباره فعالیت‌های آموزشی در تابستان هم گفت: امسال 425عنوان آموزشی داریم که همه ثبت نام‌ها از طریق سامانه سینا که سامانه یکپارچه‌سازی‌ آموزشی سازمان است انجام می‌شود و این سامانه زیرساخت انسجام و استانداردسازی آموزشی را برای ما فراهم می‌کند. خوراکیان درباره برنامه‌های ماه رمضان هم گفت: برنامه «برآستان جانان» را برای‌ماه مبارک رمضان داریم که در طول 15شب اول این‌ماه با همکاری صدا و سیما هر شب نیم ساعت برنامه در شبکه پنج خواهیم داشت. رئیس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران در پاسخ به سؤالی درباره مشکل اکران فیلم «بوسیدن روی ماه» گفت: مشکل اکران این فیلم برطرف شده است و به‌زودی اکران خواهد شد. وی همچنین از دو پروژه سینمایی دیگر خبر داد که از سوی سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران تولید خواهد شد.

خوراکیان از اعلام عناوین این دو فیلم خودداری کرد و گفت: برای نخستین بار قبل از نوشتن فیلمنامه، با حضور جمعی از کارشناسان موضوع فیلم را به بحث و بررسی گذاشته‌ایم و بعد از این جلسات کارشناسی، فیلمنامه را به نویسنده سفارش خواهیم داد. وی همچنین از تولید چند تله‌فیلم و انیمیشن و همچنین تعدادی فیلم مستند و کوتاه خبر داد و گفت: در سال 91شاهد تولید این آثار خواهیم بود.

کد خبر 176049

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز