مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۱ اسفند ۱۳۹۱ - ۰۶:۵۷
۰ نفر

گروه ادب و هنر- احمد افشار: سازمان فرهنگی هنری قرار است در روزهای پایانی سال با فصل دل‌تکانی، فعالیت‌های فرهنگی خود را به شهروندان تهرانی ارائه دهد.


 یکی از مهم‌ترین برنامه‌ها برگزاری نمایشگاه یاد یار مهربان است که در دهمین سال خود با هدف توسعه فرهنگ مطالعه برگزار می‌شود. همچنین دومین جشنواره مادران قصه‌گوی شهر تهران، نیز با هدف ترویج فرهنگ مطالعه به همراه تجلیل از پیشکسوتان قصه‌گو روز 21اسفند‌ماه در برج میلاد از دیگر برنامه‌های فرهنگی این سازمان است. تشکیل خیابان هنر، پرده‌خوانی، مسابقات حضوری، نمایشگاه‌های میدانی، برنامه موسیقایی، برنامه شب شعر، ویژه برنامه طنز و نمایش‌های عروسکی ازجمله دیگر برنامه‌هایی است که در قالب پنج موضوع در مناطق 22گانه اجرا خواهد شد. امیر خوراکیان، رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، در نشست خبری صبح دیروز خود با تأکید بر اینکه برای هفته‌های پایانی سال، برنامه‌های فرهنگی متعددی را تدارک دیده‌ایم، گفت: مهم‌ترین برنامه‌ای که با هدف گسترش فضائل فرهنگی همزمان با بهار طبیعت تدارک دیده‌ایم فصل دل‌تکانی است که در پنج هفته پایانی سال با پنج موضوع شامل گذشت و مهربانی، پرهیز از جهل، انفاق، پاکیزگی و صله ارحام برگزار می‌شود. مهم‌ترین برنامه‌ای که در ذیل این ویژه برنامه تدارک دیده‌ایم استقرار ایستگاه‌های مفصل فرهنگی در مناطق 22گانه تهران و در کنار مجموعه‌هایی است که مردم در روزهای پایانی سال به آن اماکن مراجعه می‌کنند.

رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در پاسخ به پرسشی درباره فعالیت‌های آتی سازمان در حوزه سینما، گفت: فرایند سرمایه‌گذاری برای تولید فیلم در سال آینده رشد چشمگیری خواهد داشت، یعنی در مرحله فیلمنامه هم سرمایه‌گذاری می‌کنیم تا تولید محتوا متناسب با رویکرد‌های خودمان داشته باشیم، نه اینکه منتظر باشیم فیلمنامه‌هایی به ما ارائه شود و آن وقت بررسی کنیم و ببینیم با سلیقه ما هماهنگ است یا خیر. خوراکیان با اشاره به نمایشگاه یاد یار مهربان افزود: این نمایشگاه در دهمین سال خود با هدف توسعه فرهنگ مطالعه از 12تا 18اسفند‌ماه 560 با عنوان از جدید‌ترین کتاب‌های موجود در بازار برگزار می‌شود.

خوراکیان تصریح کرد: در این نمایشگاه عموم مردم می‌توانند تخفیف 25درصدی دریافت کنند. همچنین مدارس و مراکزی که در قالب این برنامه تعریف شده‌اند می‌توانند به‌صورت رایگان از این نمایشگاه با توجه به سقف اعتبار 30میلیارد تومانی که در این بخش درنظر گرفته‌ایم به تجهیز کتابخانه‌های خود بپردازند. رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری به برنامه دومین جشنواره مادران قصه‌گوی شهر تهران اشاره کرد و گفت: این برنامه با الهام از این جمله رهبری که فرمودند قصه‌گفتن مادران برای فرزندان ارزشمند است و نباید فراموش شود، تدارک دیده شده است. در این جشنواره بیش از شش هزار نفر از مادران از بهمن‌ماه با شرکت در کلاس‌ها و کارگاه‌های آموزشی در دو سطح حضور یافته‌اند. وی با تأکید بر استقبال 70درصدی از این جشنواره عنوان کرد: تعریف قصه، ضرورت قصه‌گویی، پیشینه قصه‌گویی در ایران، معیارهای قصه خوب و انواع شیوه‌های بیان قصه ازجمله موضوعاتی است که در این کارگاه‌ها و کلاس‌ها مطرح است. خوراکیان به جشنواره پرچم نیز که در سه بخش عکس، پوستر و نقاشی سال آینده برگزار خواهد شد اشاره کرد و گفت: پرچم مهم‌ترین نشان ملی است و کارکردهای بسیاری به‌عنوان یک نماد بصری و مفهومی در زندگی مردم دارد. فراخوان این جشنواره تا سوم خرداد‌ماه ادامه خواهد داشت و برای نخستین‌بار این جشنواره سال آینده برگزار می‌شود.

رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، در پاسخ به پرسشی درباره رویکرد سازمان متبوعش نسبت به موسیقی گفت: ما با موسیقی مخالف نیستیم اما برپایی کلاس‌های آموزش موسیقی در فرهنگسراها هم جزو اولویت‌های ما نیست. در وهله اول، مأموریت ما اخلاق و فرهنگ شهروندی است.

کد خبر 202047

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز