همشهری آنلاین: مدیر کل فرهنگی شهرداری تهران با بیان اینکه از ۱۰ تا پایان اسفند ماه اختتامیه‌های جشنواره شمسه در ۱۲ رشته به صورت تخصصی برگزار می‌شود، گفت: اختتامیه جشنواره شمسه در سه بخش آیینی، فرهنگی و هنری نیز فصل بهار سال آینده برگزار می‌شود.

به گزارش همشهری آنلاین، عبادالله رمضانی درباره وضعیت برگزاری جشنواره شمسه با بیان اینکه سال گذشته نخستین دوره جشنواره شمسه در ۸ رشته برپا شد و به دنبال استقبال شهروندان از این جشنواره، امسال این مسابقات در ۱۲ رشته برگزار می‌شود، افزود: جشنواره شمسه مبنای تحولات در شهرداری است و برگزاری آن از مهم‌ترین برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی شهرداری است که با تحقق اهداف این جشنواره می‌توان به تغییرات کلانی در بسیاری از مناطق دست یافت.

وی تصریح کرد: جشنواره شمسه با تاکید بر تغییر نگاه مدیریت شهری و تمرکز زدایی از آن همراه با شناخت سرمایه‌های اجتماعی و توانمندی‌های محله‌های تهران مبنای تحولات در شهرداری به شمار می‌رود.

رمضانی با اشاره به اینکه این جشنواره اطلاعات کالبدی و فرهنگی مناطق و محلات را باز‌شناسی و هویت اجتماعی شهروندان را تقویت می‌کند، گفت: نقش مدیران فرهنگی مناطق در پیشبرد امور کلیدی حائز اهمیت است.

مدیر کل فرهنگی شهرداری تهران افزود: هم اکنون اختتامیه جشنواره شمسه در ۱۲ رشته در سطح مناطق ۲۲ گانه تهران در حال برگزاری است واز ۱۰ تا پایان اسفند ماه اختتامیه‌های تخصصی جشنواره شمسه به انجام می‌رسد.

مدیر کل فرهنگی شهرداری تهران تصریح کرد: با برگزاری جشنواره شمسه در سطح مناطق ۲۲ گانه پایتخت زمینه مشارکت شهروندان تهرانی در بحث هویت شهری افزایش می‌یابد که این مهم یکی از اهداف جشنواره شمسه است.

وی با اشاره به اینکه جشنواره شمسه سال گذشته نشان داد بسیاری از آثار شهروندان قابلیت انتشار دارد و بنابراین باید ساز و کاری طراحی شود تا از ظرفیت محلات در زمینه‌های مختلف استفاده شود، عنوان کرد: میزان موفقیت مناطق در مدیریت و نحوه تعامل و ارتباط با مجموعه شهروندان نشانگر تحقق اهداف جشنواره شمسه است.

کد خبر 203323
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز