همشهری آنلاین: مدیر کل امور فرهنگی شهرداری تهران همزمان با اعیاد شعبانیه و ولادت با سعادت حضرت مهدی(عج)، بزرگترین نمایشگاه و جشنواره اعیاد شعبانیه برپا می شود و در همین راستا ویژه برنامه "قنوت انتظار" در سطح شهر تهران به شکل گسترده برگزار می شود.

به گزارش همشهری آنلاین، عبادالله رمضانی با اشاره به ویژه برنامه‌های فصل تابستان و با توجه به قرار گرفتن ماه‌های مبارک شعبان و رمضان در این روز‌ها افزود: ویژه برنامه «قنوت انتظار» با توجه به گرامی داشت مناسبت‌ها و اعیاد شعبانیه در سطح شهر تهران برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: این برنامه‌ها با تاکید بر تقویت هویت دینی، ملی و رشد شخصیت، ترویج باورهای دینی، کمک به خلاقیت، رشد و شکوفایی استعداد‌ها، غنی سازی اواقت فراغت، کاهش آسیب‌های اجتماعی، توسعه ورزش همگانی و معرفی فرهنگ محلی و بومی، ارتقای آگاهی و تقویت مناسبات انسانی، افزایش نشاط اجتماعی با بهره‌ گیری از فضای معنوی اعیاد مذهبی همچنین کارآفرینی و توسعه فرهنگی و اقتصادی اجرایی می‌شوند.

رمضانی با اشاره به اینکه ویژه برنامه‌های قنوت انتظار با همکاری و مشارکت جدی مدیریت محله و مناطق ۲۲ گانه در سطح مساجد، سراهای محله و بوستان‌ها برگزار و به صورت غیر متمرکز با محوریت بوستان‌های آزادگان، پلیس، ولایت، نهج البلاغه طراحی و اجرا می‌شوند، گفت: جشنواره شوق انتظار نیز در ۲۲ محله منتخب پایتخت برگزار می‌شود.

مدیر کل امورفرهنگی شهرداری تهران گفت: در ایام ماه شعبان هر منطقه با انتخاب یک محله به صورت منتخب، نسبت به آذین ‌بندی مناسب همراه با رعایت اصول اصلاح الگوی مصرف اقدام کرده و این فعالیت‌ها با مشارکت مدیر محله و شورایاری تحت عنوان «جشنواره شوق انتظار» در محلات منتخب برگزار می‌شود.

وی در ادامه تصریح کرد: برگزاری سامانه‌های نشاط، مجالس وعظ و سخنرانی با موضوع انتظار و مهدویت، تواشیح و مولودی ‌خوانی با استفاده از ظرفیت‌های جشنواره شمسه، اجرای مسابقه‌های فرهنگی، تبلیغات و فضاسازی مهم‌ترین عناوین برنامه‌های محله‌ای را به خود اختصاص داده‌اند.

مدیر کل امور فرهنگی شهرداری از برگزاری نمایشگاه فرهنگی سرای محله خبر داد و گفت: برگزاری نمایشگاه فرهنگی با محوریت معرفی خانه‌های ۱۴گانه سرای ‌محله از دیگر برنامه‌هایی است که در ایام شعبانیه پیش‌بینی شده‌است.

رمضانی با اشاره به جشن‌های منطقه‌ای نیمه شعبان افزود: هر منطقه موظف به برگزاری یک برنامه‌ در روزهای ۱۴، ۱۵ و ۱۶ شعبان در یکی از میادین و یا بوستان‌های اصلی شده است.

وی تصریح کرد: نورافشانی، اجرای مسابقه‌های ورزشی، مسابقه‌ازطریق پیامک، برنامه‌های هنری همچنین تواشیح و مولودی‌خوانی مهم‌ترین برنامه‌ جشن‌های منطقه‌ای به شمار می‌آید.

کد خبر 175416
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز