عرضه 270 عنوان کتاب در 2غرفه کودک و نوجوان و بزرگسال و عرضه انتشارات مؤسسه همشهری از جمله فعالیت‌هایی است که سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در بیست و دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب انجام می‌دهد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی این سازمان، احمد نوریان با اعلام این خبر یادآور شد: عمده کتاب‌ها در حوزه‌های هنر، کودک، نوجوان، عمومی و مطالعات و زندگی شهری تقسیم بندی شده که در 2 غرفه در معرض فروش قرار می‌گیرد.

وی گفت: «پیامبر اخلاق و اخلاق ما»، «27 ساعت در فرودگاه جان.اف.کندی، سفرنامه دوم مظفرالدین شاه به فرنگ» و «نغمه ایمان» از عناوین کتاب‌های جدیدی است که از سوی مؤسسه نشر شهر در نمایشگاه کتاب منتشر و عرضه می‌شود.

نوریان عرضه کتاب و تسهیلات مناسب برای افزایش فرصت کتابخوانی در سطح شهر تهران را از اهداف سازمان متبوعش دانست و افزود: نیم درصد از بودجه شهرداری صرف توسعه و تجهیز کتابخانه‌های عمومی شده و تسهیلات مناسبی برای ایجاد فرصت کتابخوانی در سطح شهر تهران در نظر گرفته شده‌است.

وی از ایجاد و راه‌اندازی کتابخانه‌های مجازی در سال‌جاری خبر داد و تاکید کرد: جهت‌گیری فعالیت‌های سازمان فرهنگی هنری شهرداری به‌گونه‌ای است که بتواند سطح کیفی کتابخانه‌ها را به استانداردهای مربوطه نزدیک کند.نوریان با اعلام تجارب شهرداری تهران در مورد کتاب و کتابخوانی یادآور شد: شهرداری تهران در راستای اعتلای بعد فرهنگی شهر، اقدامات مختلفی را از جمله ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی، آسان کردن دسترسی مخاطبان به کتاب و گسترش فضاهای کتابخانه‌های شهر، تقویت مبادی توزیع کتاب، ‌ارائه خدمات و تسهیلات مرتبط با کتاب، مثل  پیک کتاب را در دستور کار خود قرار داده است.

دیگر اخبار جشنواره

در همین حال،ستاد خبری بیست و دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران اعلام کرد:1400 ناشر از 75 کشور با 150 هزار عنوان کتاب در این نمایشگاه شرکت می‌کنند.

همچنین محمدعلی رمضانی‌ فرانی، مدیر کمیته نظارت و ارزشیابی نمایشگاه کتاب امسال تاکید کرد: قوانین جدید نظارتی وضع نشده است و ناشران می‌توانند کتاب‌هایی را که در چارچوب قوانین نشر مجوز دارند، در غرفه‌ها عرضه کنند.وی افزود:‌ امسال قیمت کتاب‌های عرضه شده در نمایشگاه افزایش نیافته و کتاب‌هایی که به معرض نمایش درمی‌آیند باید مطابق قیمت‌گذاری پشت جلد آنها عرضه شوند.

از سوی دیگر، غرفه‌های بخش کودک و نوجوان این دوره از نمایشگاه براساس درخواست ناشران و به‌ترتیب حروف الفبا واگذار می‌شود.

کد خبر 79346

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز