سه‌شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۸۸ - ۱۹:۰۹
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: دکتر محمود احمدی‌ نژاد در گفت وگویی با خبرگزاری کتاب از انتشار کتاب خاطرات خود در ایام ریاست جمهوی خبر داد.

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از خبرگزاری کتاب رییس جمهوری در پایان آئین گشایش بیست‌ و دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در پاسخ به چند پرسش اختصاصی «ایبنا»گفت: اگر فرصت کنم، کتاب خاطراتم را در مدت چهار سال ریاست جمهوری منتشر خواهم کرد. وی همچنین تاکید کرد با وجود مشغله‌های بسیار، تلاش می‌کند ساعتی در شبانه روز را به مطالعه بگذراند. مطالعه اشعار شاعران متاخر و معاصر نیز از جمله علاقه مندی های رییس جمهوری است.

به گزارش همشهری‌آنلاین در میان روسای جمهور پیشین تنها آیت‌الله هاشمی رفسنجانی روزنوشت‌های خود را به شکل منظم انتشار می‌دهد که آخرین آن کتاب خاطرات سال 1365 است.[اوج دفاع؛خاطرات سال 65 هاشمی رفسنجانی]

دکتر محمود احمدی‌نژاد گفت: آخرین کتابی که مطالعه کردم، کتاب «الرسل و الملوک» است و با وجود مشغله‌های فراوان کاری هر زمان فرصت کنم، کتاب می‌خوانم .
وی با اشاره به شعر‌خوانی خود در شهر شیراز گفت: همه شاعران مورد علاقه من هستند و از حافظ و سعدی و سنائی گرفته تا صائب و شهریار و  حتی شاعران معاصر را دوست دارم و اشعار آن‌ها را مطالعه می‌کنم.

رییس جمهوری همچنین در پاسخ به پرسش خبرنگاری درباره توسعه فعالیت های فرهنگی گفت: رشد آمار نشر کتاب‌ها نشانه بالارفتن نقش فرهنگ در جامعه است و  نشان می‌دهد مردم بیش از گذشته به کتابخوانی توجه نشان می‌دهند.

احمدی نژاد: آمارهای توسعه و افزایش فعالیت‌های فرهنگی در ایران، افتخارآفرین است

دکتر احمدی‌نژاد همچنین در بخش دیگری از سخنان خود افزود: زمان تدریس  در دانشگاه گاهی از صبح تا شب مطالعه می‌کردم.

کد خبر 80699

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز