شهر تهران در ماه مبارک رمضان شاهد برنامه‌های کاروان استقبال، بر آستان جانان، سحرخیزان کوچک، افطار آسمانی، عمری با قرآن، مسابقه 30 جرعه از رمضان، ویژه برنامه‌های لیالی قدر، تولید و توزیع محصولات فرهنگی، برنامه‌های ویژه این ماه در مترو و 132 ویژه برنامه در مراکز فرهنگی هنری مناطق 22گانه است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، امیر خوراکیان رئیس این سازمان در تشریح برنامه‌های فرهنگی و هنری پایتخت به مناسبت ماه مبارک رمضان اظهار داشت: برنامه‌های سال‌جاری با عنوان عمومی بر آستان جانان برگزار خواهد شد و رویکرد محوری برنامه‌ها براساس فرازی از خطبه شعبانیه پیامبر(ص) است که روی آوردن این ماه به مردم را با خصوصیات برکت، رحمت و مغفرت نوید می‌دهند. از این‌رو 3 محور برکت، رحمت و مغفرت بر برنامه‌های سازمان، حاکم است.

کاروان‌های استقبال

وی اجرای موسیقی آیینی با استفاده از سازهای سنتی و برنامه چاووش خوانی را از جمله برنامه‌های این کاروان عنوان کرد و گفت: اجرای برنامه‌های دعاخوانی و گلاب‌پاشی از سوی این کاروان با استفاده از نشانه‌های سنتی و بومی برگزار می‌شود.

بر آستان جانان

خوراکیان تصریح کرد: ویژه‌برنامه بر آستان جانان از سوی مدیریت‌های فرهنگی هنری مناطق 22گانه و فرهنگسرای انقلاب اسلامی به‌مدت 15 شب در 23 بوستان برگزار می‌شود. وی تصریح کرد: این برنامه در 2 بخش صحنه‌ای و غرفه‌های فرهنگی و هنری اجرا می‌شود و دیدار با چهره‌های نمونه مردمی مانند افراد موفق و منتخب صنوف مختلف و همچنین جوانان برگزیده، از ویژگی‌های این برنامه است. غرفه‌های عرضه محصولات فرهنگی، پاسخگویی به مسائل شرعی و مذهبی، حکایات مذهبی و برنامه‌های ویژه کودکان و نوجوانان از جمله برنامه‌های غرفه‌ای این مراسم خواهد بود. خوراکیان افزود: تعدادی از این برنامه‌ها پیش از اذان مغرب و تعدادی پس از اذان برگزار می‌شود که اطلاعات کامل این برنامه و سایر برنامه‌های ماه مبارک رمضان سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران از طریق تماس با شماره 1837 تلفن گویای سازمان، در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد.

سحرخیزان کوچک

خوراکیان از برگزاری ویژه‌برنامه سحرخیزان کوچک برای کسانی که برای نخستین بار مکلف به روزه گرفتن شده‌اند خبر داد و گفت: این برنامه به‌صورت گردشی با اجرای گروه تلویزیونی رنگین کمان در مناطق اجرا می‌شود و هر منطقه یک شب از برنامه‌های بر آستان جانان خود را به این برنامه اختصاص می‌دهد.

افطار آسمانی

رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران به توزیع بسته‌های افطار ساده به‌صورت روزانه در 60 نقطه پایتخت اشاره کرد و گفت: هر روز 45 هزار بسته افطار آسمانی به همراه تراکت‌هایی شامل پیام‌های فرهنگی در ایستگاه‌های مترو، میادین، معابر اصلی شهر و محل برگزاری برنامه بر آستان جانان، در سطح شهر تهران توزیع می‌شود.

عمری با قرآن

وی به تجلیل از پیشکسوتان، خادمان و چهره‌های قرآنی در روز 21 مرداد ماه اشاره کرد و گفت: این برنامه به همت فرهنگسرای قرآن در سالن همایش‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار می‌شود و طی آن از برگزیدگان رشته‌های ترجمه، تفسیر، آموزش، قرائت، مدیریت قرآنی و هنرمند قرآنی تجلیل خواهد شد.

مسابقه 30 جرعه از رمضان

وی به برگزاری مسابقه 30 جرعه از رمضان اشاره کرد و گفت: این مسابقه به‌صورت زنده و هر روز پیش از افطار از شبکه تهران پخش خواهد شد و طی آن کارشناسان مذهبی به طرح پرسش‌هایی برگرفته از آیات قرآن و احادیث می‌پردازند.

کد خبر 141822
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز