گروه شهری: معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه ناوگان حمل‌ونقل عمومی خدمت رسانی ویژه‌ای به شهروندان در ماه مبارک رمضان خواهد داشت، گفت:

اگر وضعیت کنونی ساعات کاری اداره‌ها حفظ شود از نظر ترافیکی دچار مشکل نخواهیم شد چون فاصله معنادار بین موج سفرها وجود دارد.جعفر تشکری‌هاشمی با بیان این مطلب اظهار کرد: هر ساله با آغاز ماه مبارک رمضان شاهد تغییراتی در نوع سفرها، زمان سفرها و ساعات پیک ترافیک هستیم و در این میان تلاش می‌کنیم تا متناسب با تغییراتی که در سفرهای روزانه ایجاد می‌شود، خدمت رسانی مناسبی توسط ناوگان حمل‌ونقل عمومی به شهروندان صورت گیرد. معاون شهردار تهران با اشاره به اینکه ساعات کاری کنونی اداره‌ها از ساعات 8 تا 2 بعد از ظهر است، گفت: از نظر ترافیکی اگر همین وضعیت حفظ شود گزینه‌ای مناسب است و دچار مشکل نخواهیم شد چون بین ساعات آغاز به کار اداره‌ها و بازار فاصله وجود دارد و همچنین ساعات پایان‌کار اداره‌ها، کسبه و بازاریان تا اذان مغرب فاصله دارد که این مسئله سبب می‌شود سفرهای عصرگاهی و شامگاهی در 3 موج تفکیک‌شده صورت گیرد.

وی تاکید کرد: برنامه‌ریزی‌های لازم برای خدمت رسانی ناوگان حمل‌ونقل عمومی با تمام ظرفیت به‌ویژه در ساعات پیک ترافیکی و هنگام اذان مغرب صورت گرفته است تا مترو، اتوبوسرانی و تاکسیرانی بتوانند خدمات رسانی مناسبی به شهروندان داشته باشند. تشکری با بیان اینکه در ماه رمضان بسیاری از سفرها به ساعات پس از افطار و ساعات پایانی شب منتقل می‌شود، گفت: اقداماتی برای تقویت ناوگان اتوبوسرانی و تاکسیرانی در این ساعات صورت خواهد گرفت. وی خاطرنشان کرد: خطوط اتوبوس‌های تندرو که به‌صورت شبانه‌روزی به شهروندان خدمت رسانی می‌کنند، تقویت می‌شود و افزایش ناوگان در این خطوط را از افطار تا سحر خواهیم داشت.

در همین ارتباط مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه گفت: با توجه به تغییراتی که در ساعات کاری برخی از ادارات پیش می‌آید، سعی می‌کنیم در ساعات پیک مسافر یعنی همان ساعاتی که تعداد مسافران بیشتر است و با ازدحام مواجه هستیم از تعداد قطار بیشتری در خطوط پر مخاطب استفاده کنیم. ضمن اینکه از قطارهایی که به تازگی وارد ناوگان شده‌اند هم سود خواهیم برد تا مشکل خرابی قطارها یا تاخیرهای احتمالی را در این ایام در خطوطی که می‌دانیم مسافران بیشتری دارد، نداشته باشیم.

علی محمد‌قلی‌ها ضمن تاکید بر اینکه درصورت افزایش کاربران در ساعات پیک مسافر هم مجموعه متبوعش توانایی خدمات دهی مناسب را خواهد داشت، افزود: البته با توجه به تمهیدات اندیشیده شده، باید بگویم که هرچه قدر هم تعداد مسافران مترو در ساعات نزدیک افطار یا ساعاتی که کارمندان تعطیل می‌شوند، زیاد باشد، شرکت مترو این ظرفیت را دارد که پاسخگوی نیازهای شهروندان باشد.

کد خبر 141858
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز