«جمعه‌ها تعطیل نیست»، عنوان بیش‌تر برنامه‌های تابستانی سازمان فرهنگی هنری است. امسال سعی شده ‌است در فرهنگ‌سراها، جمعه‌ها برنامه‌های متنوعی اجرا شود.

هفته‌نامه‌ی همشهری دوچرخه شماره‌ی657

حتماً مثل سال‌های گذشته سراغ فرهنگ‌سرای توچال را می‌گیری؟ اما به گزارش دوچرخه، روابط عمومی فرهنگ‌سرای ملل، اعلام کرده که فرهنگ‌سرای توچال، امسال شهریور‌ ماه برگزار می‌شود.

حالا می‌خواهی بدانی در گوشه و کنار شهر چه خبرهای تابستانی هست؟

محسن سلیمانی فاخر، مدیر روابط عمومی فرهنگ‌سرای ملل می‌گوید:« نمایش‌های«‌ نقلی و شیرین» و«گنج هزار کوه» به کارگردانی احمد تیموری در تیرماه در این فرهنگ‌سرا در حال اجراست. مسابقه‌های ورزشی و برنامه‌ی «کتاب بیار و کتاب ببر» هم از دیگر برنامه‌های این فرهنگ‌سرا به شمار می‌آیند.

در برنامه‌ی «کتاب بیار و کتاب ببر»، نوجوانان می‌توانند با مراجعه به کتابخانه‌ی امیر کبیر، دارآباد و عظیمی کتاب‌های خود را با دوستانشان معاوضه کنند. مسابقه‌های ورزشی فرهنگ‌سرای ملل هم در بوستان قیطریه برگزار می‌شوند.»

شماره‌ی فرهنگ‌سرای ملل22212392 است.

زیرسایه‌ی اشراق

برنامه‌های تابستانی فرهنگ‌سرای اشراق هم شروع شده است که شب نشینی‌های خانوادگی به مناسبت عیدهای شعبان و ماه مبارک رمضان، نمایش‌های میدانی، مسابقات آبی و سه‌چرخه‌سواری، بزرگ‌ترین فوتبال دستی خانوادگی و اردوهای تفریحی تهران‌گردی را برای تهرانی‌ها تدارک دیده است.

در این فرهنگ‌سرا، ایستگاه کودک نیز با آموزش مهارت‌های نقاشی، سفال، کاردستی، خلاقیت و اجرای برنامه‌ی قصه‌گویی، خیمه‌شب‌بازی، بازی‌های سنتی، نمایش های شاد و موزیکال و... میزبان کودکان و نوجوانان خواهد بود.

تبسم تابستان

فرهنگ‌سرای شهر هم عصرانه‌های فرهنگی خود را با عنوان «تبسم تابستان» برگزار می کند.

در این فرهنگ‌سرا، بازی‌های کودکانه (شنبه‌ها)، حافظ‌خوانی (یک‌شنبه ها)، مسابقات شطرنج 12 به1 (دوشنبه‌ها)، بازی‌های‌فکری (سه‌شنبه‌‌ها)، نمایش کودک (چهارشنبه‌ها) و ساختنی‌ها (پنج‌شنبه‌ها) به اجرا در خواهد آمد. گفتنی است این برنامه‌ها تا پایان تیر هر روز عصر از ساعت 18 تا 20 اجرا می‌شوند. شماره‌ی تماس 66736689 است.

نمایشگاه بزرگ اوقات فراغت

دستگاه‌های اجرایی استان تهران و تعدادی از سازمان‌های غیر دولتی جوانان در فرهنگ‌سرای بهمن گردآمده‌اند تا در نمایشگاهی بزرگ، برنامه‌های اوقات فراغت خود را به نمایش می‌گذارند.

این نمایشگاه، با 60 غرفه در چهار سالن فرهنگ‌سرای بهمن موضوعات مختلف ورزشی، گردشگری، مهارت‌آموزی در ابعاد هنری، مهارت‌های زندگی، کتاب‌خوانی، مطالعات و پژوهش، موضوعات فرهنگی و هنری و قرآنی و اوقات فراغت در محیط مجازی و رسانه و همچنین اختراعات و ابتکارات جوانان استان تهران را پوشش می‌دهد و از ساعت 8 تا 20 تا هفته‌ی آینده دایر است. برای دریافت اطلاعات بیش‌تر با شماره‌ی55312300 تماس بگیرید.

کارگاه آسمان نمای شب 

دوستداران آسمان و نجوم می‌توانند به کارگاه آسمان‌نما در مراکز فرهنگی، هنری منطقه 13سر بزنند. این کارگاه با عنوان آسمان نمای شب برگزار می‌شود.در این کارگاه، تاریخچه‌ی نجوم درایران و جهان، کیهان‌شناسی و نجوم رصدی ویژه‌ی گروه سنی نوجوانان مورد بررسی قرار می‌گیرد.

شرکت‌کنندگان دراین کارگاه با استفاده از تصویرهای به نمایش درآمده از طریق ویدیو پروژکشن با تاریخچه‌ی نجوم در ایران، چگونگی پیدایش ستارگان، سیارات، کهکشان‌ها و... آشنا می شوند.

برای اطلاعات بیشتر با تلفن 33355203 تماس بگیرید.

کد خبر 175679
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز