مراسم اختتامیه‌ی باشگاه ترنج ۲۵ و ۲۶ شهریور در فرهنگ‌سرای خاوران برای پسران و دختران و خانواده‌هایشان برگزار می‌شود.

پاییز و زمستان هم در باشگاه ترنج باشید

رضا دوست‌علی، رئیس فرهنگ‌سرای سرو و دبیر باشگاه ترنج می‌گوید: «در این مراسم، بازی‌های گروهی  برگزار می‌شود و اعضای باشگاه و خانواده‌هایشان یک روز خوب را تجربه می‌کنند. هم‌چنین بهترین کارهای اعضای باشگاه ترنج  در این روز به نمایش در می‌آید.»

او در پاسخ به این سؤال که آیا کار باشگاه ترنج امسال با این اختتامیه تمام می‌شود؟ می‌گوید: «این پایان راه نیست و در همین روز، افتتاحیه‌ی باشگاه ترنج تهران را خواهیم داشت و نوجوانان می‌توانند در طول پاییز و زمستان هم در باشگاه ترنج فعال باشند. البته در طول سال تحصیلی کارگاه‌های باشگاه ترنج روزهای پنج‌شنبه و جمعه برگزار خواهد شد.»

 او درباره‌ی تفاوت‌های باشگاه ترنج می‌گوید: «مربیان باشگاه امسال به شکل تسهیل‌گر حضور داشتند و بیش‌تر همراه بودند تا مربی، و نوجوانان خودشان در کارگاه‌ها فعال بودند. هم‌چنین امسال به‌خاطر نوع لباس هم‌شکل و دستمالی که به گردن می‌بستند، هویت داشتند.»

دوست‌علی در پاسخ به این پرسش که شما قبلاً گفته بودید که این اعضا به نوعی پیشاهنگان شهری هستند، چه‌قدر به این هدف نزدیک شده‌اید؟ می‌گوید: «سعی شد که در برخی مناطق اعضای گروه با مسایل شهری آشنا شوند و ما تا حدودی به این هدف نزدیک شده‌ایم. بحث محیط زیست شهری، بحران‌های طبیعی  و بازدید از ایستگاه‌های آتش‌نشانی جزء برنامه‌ی کارگاه‌های ما بود. حتی در بعضی مناطق اعضای گروه در برخی از مانورهای  ویژه‌ی بحران شرکت کردند.»

آنچه گذشت

باشگاه ترنج فعالیت خود را از 20 مرداد در سطح مناطق شروع کرد و 21 شهریور، در پایان هفته‌ی پنجم، آخرین روز فعالیت تابستانی خود را به پایان خواهد برد. 

دوست‌علی می‌گوید: «هفته‌ی اول، به موضوع آشنایی خانواده‌ها در پارک‌های نزدیک محل زندگی اعضا اختصاص یافت و سعی شد که آن‌ها با وبلاگ‌نویسی و پاور پوینت آشنا شوند و گزارش کارهای خود را به شکل گروهی در این وبلاگ‌ها بنویسند.»

او می‌گوید: «در هفته‌‌ی دیگر اعضای باشگاه ترنج از مراکز الکترونیک شهری مثل بانکداری الکترونیک و مراکز راهنمایی و رانندگی الکترونیک دیدن کردند. در هفته‌ی سوم در زمینه‌ی مباحث محیط زیست شهری کار شد و اعضای ترنج به دیدن فضاهایی رفتند که به‌نوعی با محیط زیست شهری در ارتباط است. مثل باغ پرندگان یا شرکت کنترل کیفیت هوا و...»

دبیر باشگاه ترنج از آشنایی با مباحث مربوط به علم و زندگی به‌عنوان برنامه‌ی هفته‌ی چهارم نام می‌برد و می‌گوید: «در این هفته اعضا از مراکز علمی مثل مرکز ستاره‌شناسی و نجوم و بنیاد بازی‌های رایانه‌ای دیدن کردند.»

او می‌گوید: «در هفته‌ی پنجم، تمرین زندگی، موضوع کارگاه‌ها است. این هفته تا 21 شهریور ادامه دارد. هم‌چنین در این هفته، دستاوردهای گروه‌ها در مناطق مختلف مورد ارزیابی قرار می‌گیرد و در نمایشگاه‌هایی دستاورد اعضای باشگاه ترنج به نمایش در می‌آید.»

کد خبر 230565
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز