همشهری آنلاین: عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به قیام‌های مردم در کشورهای غیراسلامی علیه نظام سرمایه‌داری گفت: حرکت امام(ره) یک اثر روانی بر جوامع گذاشته است؛ بنابراین می‌توان اثرات آن را در جوامع غیراسلامی نیز دید.

آیت‌الله حسن ممدوحی، عضو مجلس خبرگان رهبری، در گفت‌وگو با خبرگزاری قرآنی ایران(ایکنا) با اشاره به ثمره و نتیجه نهضت امام خمینی(ره) که از سال 42 آغاز شد، اظهار کرد: قطعاً باید منشأ حرکت‌هایی را که در منطقه آغاز شده است، نهضت امام راحل بدانیم.

وی با تأکید بر اثرگذاری انقلاب اسلامی بر آزادی‌خواهان و استقلال‌طلبان جهان تصریح کرد: با توجه به وضعیت و شرایط آغاز و تداوم موج بیداری اسلامی در منطقه به این نتیجه می‌توان رسید که اگر حرکت بنیانگذار کبیر انقلاب نبود، این قیام‌ها نیز شکل نمی‌گرفت.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: گاهی اوقات برخی ثمره‌ دادن اقدامات تحول‌گرایانه را محال می‌دانند، اما وقتی یک نفر به پا خواسته و حرکت می‌کند، باعث تشجیع مردم می‌شود و در پی آن دیگر افراد و گروه‌ها نیز حرکت خود را برای ایجاد تحول آغاز می‌کنند.

آیت‌الله ممدوحی خاطرنشان کرد: یکی از اقدامات مؤثری که امام راحل انجام دادند، این بود که به مردم ثابت کردند «می‌توانند» حرکت کنند؛ وقتی به مردم این مسئله به صورت عملی و تجربی ثابت شد و نهضت امام(ره) منجر به پیروزی انقلاب اسلامی و برپایی نظام جمهوری اسلامی شد، اقدام کرده و به پا خواستند.

وی با بیان اینکه برای حرکت مردم یک محرک کافی است، گفت: برای مردم کافی بود یک فرد آغازگر قیام باشد تا متوجه شوند که می‌توان حرکت کرد و نتیجه نیز گرفت؛ بنیانگذار کبیر انقلاب این حرکت را آغاز کرد و امروز که پنجاه سال از آغاز این حرکت گذشته است، نتیجه آن را در منطقه شاهد هستیم.

آیت‌الله ممدوحی با اشاره به قیام‌های مردم در کشورهای غیراسلامی علیه نظام سرمایه‌داری نیز گفت: حرکت امام(ره) یک اثر روانی بر جوامع گذاشته است؛ بنابراین می‌توان اثرات آن را در سایر جوامع غیراسلامی نیز دید، آنها نیز به این باور رسیده‌اند که در برابر ظلم و ستم باید بایستند و حق خود را بگیرند.

عضو مجلس خبرگان رهبری در مورد تداوم این حرکت نیز اظهار کرد: اینگونه نیست که نهضت امام خمینی(ره) با گذر زمان کم‌رنگ شود و یا از بین برود؛ آثار این نهضت ثابت است و تداوم خواهد داشت و نتایج خود را به جای خواهد گذاشت.

کد خبر 172574
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز