همشهری آنلاین: رئیس مجلس با بیان اینکه یکی از برجستگی‌های مکتب رهایی‌بخش اسلام انتظار موعود است، گفت: در ساختار این نظریه اولاً خوشبینی به آینده بشریت در درون مکتب اسلام مهیا می‌گردد و ثانیاً پیروزی نهایی تقوا، صلح و عدالت و آزادی و صداقت بر زور و استکبار و ظلم را پیش روی بشریت نمایان می‌کند.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ایران(ایکنا)، علی لاریجانی در آغاز نشست علنی امروز، چهارشنبه ۱۴ تیر مجلس شورای اسلامی با تبریک عید شعبان و ولادت حضرت ولی عصر(عج) گفت: ساختار تقنینی و نظارتی مجلس در این مدت شکل گرفت و باید از زمان بهره جست و کمیسیون‌های مجلس فعالانه مسائل عمده کشور را با حضور مسئولان مورد بررسی قرار دهد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تعداد جلسات کمیسیون ها در هفته به ۴ جلسه ارتقاء یافت تا حجم مطالعات کمیسیون‌ها افزایش یابد افزود: در جلسه سران قوا که در هفته اخیر برگزار شد به بررسی وضعیت گرانی و راهکارهای اصلاح آن پرداخته شد.

وی با بیان اینکه دولت مسئولین را مأمور کرد تا در مورد نیازهای اساسی مردم اقدامات لازم را انجام دهند تصریح کرد: همزمان با این امر،با حضور مسئولین کمیسیون‌های مربوطه در مجلس جلساتی جهت بررسی راهکارها تشکیل شد که این امر ادامه خواهد داشت.

لاریجانی ادامه داد: بنابراین با فعال‌تر شدن کمیسیون‌ها نتایج کار آنان مستقیماً در مسیر تصمیم‌گیری‌های کشور تأثیر می‌گذارد.

رئیس قوه مقننه تصریح کرد: لازم است با توجه به شرایط کشور با روحیه تعامل و همکاری همه استعدادها به سوی بهبود شرایط اقتصادی مردم و کمک به دولت جهت تأمین نیازهای مردم و جلوگیری از گرانی معطوف شود.

لاریجانی در ادامه با اشاره به ولادت حضرت صاحب الزمان(عج) گفت: یکی از مسائلی که فرق اسلام بر آن اجتماع و اتفاق نموده‌اند ظهور حضرت مهدی(عج) در آخرالزمان است انتظار یک قیام روحانی جهانی و ظهور مصلحی که عدالت اجتماعی را در عالم محقق می‌کند و نظام جهان را براساس ایمان به خدا و احکام دین اسلام برقرار می‌کند.

این نماینده اصولگرای مجلس نهم با بیان اینکه حضرت صاحب الزمان(عج) دنیا را از چنگال جباران نجات می‌بخشد افزود: یکی از متنبه‌ترین علمای اهل سنت علامه معتزلی ابن ابی الحدید در شرح نهج البلاغه می گوید اتفاق سنی و شیعه بر این است که دنیا و تکلیف تمام نمی‌شود مگر بر آن حضرت یعنی بعد از ظهور آن حضرت.

وی با بیان اینکه چهار تن از بزرگان علمای مذاهب چهارگانه اهل سنت، ابن حجر شافعی، ابوالسرور احمد ابن ضیاع حنفی، محمد بن احمد مالکی، یحیی بن محمد حنبلی در جواب استفتا از آنها به صحت اصل ظهور مهدی(عج) در آخر الزمان و اینکه عالم را پر از عدل و داد می‌کند و عیسی(ع) به آن حضرت اقتدا می‌کند رسماً فتوای محکم و مستدل داده‌اند افزود: محی الدین عربی در فتوحات مکیه می‌گوید بدانید که خروج مهدی حتمی است و او از عترت رسول الله(ص) و از فرزندان فاطمه(س) است.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بنابراین بحث ظهور منجی و مهدی موعود از اهل بیت پیامبر، در بین فرق اسلامی با تفاوت‌های اندکی امری قطعی است.

لاریجانی با بیان اینکه روایات و احادیث متعددی بر فضیلت شب نیمه شعبان وجود داردگفت: امام باقر(ع) در پاسخ پرسشی درباره فضیلت این شب فرمود با فضیلت‌ترین شب پس از لیله القدر شب نیمه شعبان است که خداوند در این شب فضل خویش را بر بندگان عرضه می‌دارد و از پیامبر(ص) نقل است که فرمود در این شب اجل‌ها نوشته می‌شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: سرّ آن شاید در این است که در شب قدر قرآن تجلی کتاب تدوینی خداوند نازل می‌شود و در شب نیمه شعبان انسان کامل معصوم تجلی کتاب تکوینی خداوند پا به عرصه وجود می‌گذارد و میلاد مهدی معصوم که معادل قرآن است حقیقت، نبوت و امامت او مستلزم شب قدر شدن خواهد بود.

لاریجانی با بیان اینکه یکی از برجستگی‌های مکتب رهایی‌بخش اسلام انتظار موعود است گفت: در ساختار این نظریه اولاً خوشبینی به آینده بشریت در درون مکتب اسلام مهیا می‌گردد که تکامل اخلاقی و معنوی بشر را نوید می‌دهد ثانیاً پیروزی نهایی تقوا، صلح و عدالت و آزادی و صداقت بر زور و استکبار و ظلم را پیش روی بشریت نمایان می‌کند.

نماینده مردم قم ادامه داد: سلمان فارسی از پیامبر(ص) نقل می‌کند که فرمود او نهمین فرزند پسرم حسین است که بعد از غیبتی طولانی ظاهر می‌شود و امر خدا را آشکار می‌سازد و دین خدا را ظهور می‌بخشد و از دشمنان خدا انتقام می‌گیرد و زمین را پر از عدل و داد می‌کند آنگاه که پر از جور و ستم شده است.

رئیس قوه قانونگذاری با اشاره به حدیثی از حضرت علی(ع) ادامه داد: این حضرت می‌فرمایند او همانند خورشیدی است که از مغرب طلوع می‌کند و بین رکن و مقام ظاهر می‌شود و زمین را پاک کرده و ترازوی عدالت را وضع می‌کند و دیگر کسی به کسی ستم نمی‌کند.

لاریجانی با بیان اینکه بر مبنای این حدیث حضرت مهدی حکومت جهانی واحد را مستقر می کند و این امر با اقناع عقول مردم از فرط ظهور حضرت حجت ظاهر می‌شود تصریح کرد: از امام صادق(ع) نقل است که فرمود هیچ معجزه‌ای به دست هیچ‌یک از انبیا و اوصیا ظاهر نشده جز اینکه خداوند متعال نظیر آن را به دست مبارک ولی عصر ظاهر می‌کند تا حجت بر همه دشمنان تمام شود.

نماینده مردم قم با اشاره به حدیثی از امام حسین(ع) ادامه داد: وی می‌فرماید همه مردم جهان به او محتاج هستند و او خود به احدی محتاج نیست.

وی با بیان اینکه با ظهور حضرت بشریت از نظر عقل و خرد به بلوغ کامل می‌رسد توضیح داد: با ظهور مهدی(عج) انسان از اسارت شرایط طبیعی و اجتماعی و غرایز حیوانی آزاد می‌شود.

لاریجانی گفت: از امام صادق(ع) نقل است که هنگام قیام فرزند ما دستش را بر سر بندگان گذاشته، عقل آنها را متمرکز کرده و درک آنان به کمال می‌رسد و اخلاق مردم به واسطه آن حضرت کامل می‌شود و دامنه گسترش علوم به حدی است که خانم‌های خانه‌دار به دانشی در حد اجتهاد می‌رسند.

وی با بیان اینکه با ظهور مهدی از مواهب زمین حداکثر بهره‌برداری صورت می‌گیرد و عمران تمام زمین در حدی است که نقطه خراب و آباد‌نشده باقی نمی‌ماند افزود: در خطاب امام حسن عسگری(ع) به فرزند بزرگوارشان آمده است: فرزندم گویی تو را می‌بینم هنگامی که نصرت خدا بر تو نازل شده و فرج هموار گردیده و شکوه و عظمت تو اوج گرفته تا به این وسیله جهان روشن شود و آرامش و صلح از کران تا کران برقرار شود.

وی ادامه داد: در این شرایط کودکی که در گهواره آرمیده آرزو می‌کند که بتواند به سوی تو بشتابد، وحشیان صحرا آرزو می‌کنند که بتوانند به سوی تو راه یابند، اطراف و اکناف جهان سبز و خرم می‌شود و چهره دنیا خندان و قله‌های شرف و عظمت شاداب و خرامان می‌شود.

لاریجانی گفت: ثالثاً برقراری مساوات کامل میان انسان‌ها و قطعی شدن کامل مقاصد اخلاقی و ایجاد امنیت کامل است که با ظهور مهدی تحقق می‌یابد حتی کینه‌ها از دل‌ها خارج می‌شود.

رئیس نهاد قانونگذاری افزود: از حضرت علی(ع) نقل است که فرمود چون فرزندم قیام کند کینه‌ها از دل‌ها بیرون رود، حیوانات هم با یکدیگر سازگاری کنند و در آن روزگار زن با همه بار و بنه خویش از عراق درآید و تا شام رود و از هیچ چیز نترسد.

لاریجانی با بیان اینکه سخن را با نامه امام عصر به شیخ مفید به پایان می‌برم که پر از نکات ارزشمند است و صراط درست برای رسیدن به جامعه مهدوی در آن آشکار می‌شود گفت: در این نامه آمده است؛ اعلام می‌داریم که به ما از جانب خداوند اجازه داده شده است که تو را به افتخار دریافت پیام کتبی مفتخر ساخته و تو را مسئول سازیم که آنچه را به تو می‌نگاریم همه را به دوستان راستین که در قلمرو پیام‌رسانی شماست انتقال دهی.

وی افزود: در ادامه این نامه آمده است گرچه ما اینک آنچه را که خداوند بر اساس حکمت خویش برای ما و پیروان با ایمان صلاح اندیشیده است تا هنگامی که حکومت دنیا در دست فاسقان و استبدادگران است در مکانی دور از قلمرو بیدادگران سکونت گزیده‌ایم‌ اما بر اوضاع و اخبار شما و جامعه شما به خوبی آگاهیم و چیزی از رخدادهای زندگی شما بر ما پوشیده نیست ما از سرپرستی و رسیدگی به امور شما کوتاهی نورزیده و یاد شما را از صفحه خاطر خویش نزدوده‌ایم که اگر چنین بود موج سختی‌ها بر شما فرود می‌آمد و دشمنان بدخواه و کینه‌توز شما را ریشه‌کن می‌ساخت. هر یک از شما باید با تمام وجود و امکانات به کارهایی بپردازید که به دوستی ما نزدیک می‌سازد و از کارهایی که موجب خشم و ناراحتی ما می‌شود به شدت دوری جویید چرا که فرمان ما به طور ناگهانی فرا می‌رسد در شرایطی که بازگشت و توبه سودی ندارد و پشیمانی از گناه او را از کیفر عادلانه رهایی نخواهد داد.

کد خبر 176236
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دین و اندیشه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز