همشهری آنلاین: دبیر اجرایی نمایشگاه فروش آثار هنرهای تجسمی از آغاز مرحله انتخاب آثار ارسال شده به دبیرخانه این رویداد هنری خبر داد.

نمایشگاه آثار هنری

به گزارش همشهری آنلاین، جواد صادقی دبیر اجرایی نمایشگاه فروش آثار هنرهای تجسمی درباره آثار ارسال شده به دبیرخانه گفت: تاکنون بیش از 60 نگارخانه از تهران و 9 نگارخانه از استان‌های دیگر کشور در اکسپو 91 شرکت و آثار خود را به دبیرخانه ارائه کرده‌اند.

وی با اشاره به پایان مهلت ارسال آثار افزود: تا روز گذشته نگارخانه‌های استان‌هایی چون اراک، قزوین، فارس، اصفهان، خراسان رضوی، کهکیلویه و بویراحمد، مازندران، سمنان و کرمان آثار خود را فرستاده‌اند. همچنین با مهلت ویژه‌ای که تنها برای دریافت آثار نگارخانه‌های فعال استان‌ها درنظر گرفته‌ایم قرار شد تا امروز (دوشنبه، اول خردادماه) مابقی استان‌ها آثار خود را ارسال کنند.

صادقی ادامه داد: هیات انتخاب آثار اکسپو 91، فعالیت خود را آغاز کرده‌اند و تاکنون بخش عمده‌ای از آثار را مورد ارزیابی قرار داده‌اند‌ که جلسه آنان تا پایان هفته جاری ادامه خواهد داشت.

دبیر اجرایی نمایشگاه فروش آثار هنرهای تجسمی همچنین درباره آثار ارسالی اظهار داشت: آثار ارائه شده از سوی نگارخانه‌ها به این رویداد هنری بسیار متنوع و از شاخه‌های مختلف عرصه هنرهای تجسمی از جمله نقاشی، خوشنویسی، نگارگری، حجم و غیره است که از بین آن‌ها هنر نقاشی بیشتر به چشم می‌خورد.

وی همچنین افزود: آثار بسیار خوبی از هنرمندان پیشکسوت، میانسال و جوان به دبیرخانه رسیده از این رو، در اکسپو 91 شاهد تنوع در آثار و حضور هنرمندان سه نسل خواهیم بود.

صادقی در پایان با تاکید بر معیار کیفیت در انتخاب آثار گفت: آثاری که تاکنون از سوی هیات انتخاب برگزیده شده‌اند کیفیت لازم برای ورود به اکسپو را دارند چراکه مبنای انتخاب کیفیت آثار گذاشته شده‌است.

نتیجه نهایی هیات انتخاب اکسپو 91، اوایل هفته آینده اعلام می‌شود.

اکسپو 91(نمایشگاه فروش آثار هنرهای تجسمی) 28 خرداد تا 12 تیرماه برگزار می‌شود.

کد خبر 171360

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز