همشهری آنلاین: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از خرید شش میلیارد ریالی این وزارتخانه از نمایشگاه فروش آثار هنرهای تجسمی خبر داد.

اکسپو

به گزارش همشهری آنلاین، سید محمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی  دیروز 6 تیرماه از نمایشگاه فروش آثار هنرهای تجسمی کشور بازدید کرد.

وی این اکسپو را ارزشمند توصیف کرد و گفت: در این نمایشگاه آثار ارزشمندی به ویژه برای نهادها و دستگاه‌های دولتی و حکومتی ارائه شده‌است و آنان موظفند بر اساس قانون، یک دهم درصد اعتبارات عمرانی - ساختمانی خود را به خرید آثار هنری اختصاص دهند.

وی افزود: آثار هنری متعددی از سوی نگارخانه‌های تهران و دیگر استان‌های کشور به نمایش گذاشته شده، از این رو، بستر خرید هنری برای نهادهای دولتی مهیا و آماده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اظهار کرد: امیدواریم در این نمایشگاه حمایت جدی و خوبی از هنرمندان عرصه تجسمی شود.

وی از خرید وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از اکسپو 91 خبر داد و در این باره بیان کرد: یک دهم درصد بودجه اعتبارات عمرانی - ساختمانی وزارت ارشاد سی میلیون تومان و رقم ناچیزی است اما، ما بیش از این رقم یعنی به مبلغ شش میلیارد ریال را به خرید اختصاص خواهیم داد تا با این اقدام به نوعی حمایت از هنرمندان را انجام داده باشیم.

حسینی گفت: امیدواریم دستگاه‌های دولتی دیگر نیز که موظفی‌شان بیش از این است، حمایت جدی تری داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه خرید نهادهای دولتی از اکسپو 91 قطعی است، ادامه داد: بسیاری از دستگاه‌ها نمایندگان خود را به این نمایشگاه فرستاده‌، آثار را دیده‌اند و در مرحله انتخاب هستند.

تا پایان تیرماه فرصت باقی است تا دستگاه‌ها این بودجه را هزینه کنند. همچنین پس از نمایشگاه نیز نهادها می‌توانند از نگارخانه‌ها خرید خود را انجام دهند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: اگر نهادهای دولتی آثار هنری خریداری نکنند، باید پاسخگوی دستگاه‌های نظارتی باشند.

حسینی در پایان درباره عدم تصویب مجدد قانون اختصاص بودجه به خریدآثار هنری در مجلس نهم توضیح داد: بودجه سال 91 به تازگی ابلاغ و ضوابط اجرایی آن نوشته شده‌است، حتی هنوز فرصتی پیش نیامده تا بحث متمم یا اصلاحیه بودجه مطرح شود ولی به طور کلی دستگاه‌های اجرایی منعی برای خرید آثار هنری ندارند.

آثار مورد نظر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از سوی یک گروه کارشناسی انتخاب شده‌است.

اکسپو 91 با 571 اثر از 316 هنرمند از 28 خردادماه در تالار وحدت آغاز شده است و تا 12 تیرماه ادامه دارد.

کد خبر 175375

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز