همشهری آنلاین: محمد تقی پور؛ وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به برپایی اکسپو 91 گفت: همکاران ما در مجموعه وزارتخانه برای خرید اثر هنری اقدام کردند.

به گزارش همشهری آنلاین، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه وزارتخانه تحت اختیار وی درصدی از بودجه خود را طبق مصوبه دولت و مجلس به خرید آثار هنری اختصاص داده است، گفت: تا جایی که می‌دانم همه همکاران ما خود را موظف به حرکت در چارچوب قانون و اجرایی کردن مصوبات دولت می‌دانند و در این زمینه هم که از آنجا که مصوبه بودجه در این زمینه وجود دارد، حتما اقدامات لازم برای حمایت از آثار هنری و خرید آن در چارچوب قانون انجام شده است.

تقی‌پور خرید آثار هنری را در جهت تلطیف روحیه جامعه موثر دانست و افزود: خرید اثر هنری هم باعث حمایت از هنرمندان و هم بالا رفتن روحیه در جامعه خواهد شد، این اقدام در حال حاضر از سوی دولت صورت گرفته تا رفته رفته خرید آثار هنری در سطح جامعه نیز رواج پیدا کند.

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، معاون وزارت راه و شهرسازی، وزارت نیرو و وزارت ورزش و جوانان پیش از این برای خرید آثار هنری از اکسپو اعلام آمادگی کردند و وعده دادند که بر اساس قانون بودجه عمرانی ساختمانی آثار هنری خریداری می‌کنند.

اکسپو ۹۱ (نمایشگاه فروش آثار هنرهای تجسمی کشور) از سوی بنیاد فرهنگی، هنری رودکی تا 14 تیر ماه در تالار وحدت ادامه دارد.

کد خبر 175795

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز