چهارشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۱۲:۲۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: این روزها پنجمین دوره فروش سال هنرهای تجسمی ایران، "هفت نگاه" جمعیت چشمگیری را به فرهنگسرای نیاوران کشانده است.

نمایشگاه آثار هنری

به گزارش همشهری آنلاین، دستاوردهای گروه تجسمی هفت نگاه در هفت سال گذشته نظیر فروش‌های قابل ملاحظه، جلب مشارکت مردمی برای خرید آثار هنری، تعدیل قیمت‌ها و ایجاد پل ارتباطی در مثلث مجموعه‌دار، هنرمند و مردم موجب شده است هنرمندان شاخص هنرهای تجسمی برای حمایت از این حرکت حضوری پر رنگ داشته باشند.

صادق تبریزی، هنرمند پیشکسوت نقاشیخط که با یک اثر در هفت نگاه پنجم حاضر است در گفت و گویی اعلام کرد: "هر سال استقبال زیاد بازدیدکنندگان از این نمایشگاه خبر از موفقیت فروش سال هنرهای تجسمی ایران می‌دهد.

به طور کلی نمایشگاه جذابیت‌های خاص خود را دارد و همین باعث می‌شود مجموعه‌داران و مردم به سمت خرید آثار هنری سوق داده شوند زیرا قیمت آثار بسیار مناسب و تعدیل شده است و با بودجه مردم مطابقت دارد".

تاها بهبهانی، مجسمه ساز پیشکسوت که با سه اثر از مجموعه پرندگانش در هفت نگاه پنجم شرکت کرده است نیز در مورد این نمایشگاه می‌گوید: "باعث خوشحالی است که زنان گالری دار چنین منسجم با هم کار می‌کنند و توانستند پنج دوره این نمایشگاه را به خوبی برگزار کنند.

هفت نگاه تا حدی در بین مردم جا افتاده که از ماه ها قبل از شروع شدن، انتظار آن را می‌کشند.

تجربیات برگزار کنندگان این نمایشگاه هر سال بیشتر می‌شود از این رو مردم بیشتری را به خرید آثار هنری دعوت می‌کنند و در واقع بستری را فراهم و فرهنگ خرید آثار را به وجود می‌آورند".

یاسمین سینایی مجسمه ساز جوان که با یک اثر از فرشتگان، مجموعه اسرار حوا در هفت نگاه پنجم شرکت داشته است با اشاره به قیمت‌های مناسب آثار هنری در این نمایشگاه گفت:"فکر می‌کنم هنرمندان آثارشان را در این نمایشگاه با قیمت‌های مناسب تری ارائه می‌دهند، زیرا هفت نگاه مهم ترین فروش بزرگ سال هنرهای تجسمی ایران محسوب می‌شود و بسیار خوب است که قیمت‌های آثار در این نمایشگاه معقول است زیرا می‌تواند مردم را در کنار هم جمع کند تا علاوه بر بازدید از نمایشگاه، آثار هنری خریداری کنند.

من همیشه هفت نگاه را تحسین کرده ام و فکر می‌کنم در پنجمین دوره آن، آثار با سلیقه خاصی در کنار هم قرار گرفته‌اند و همین امر خبر از حرفه‌ای بودن برگزار کنندگان این نمایشگاه می‌دهد".

"هفت نگاه" تا 5 خرداد در فرهنگسرای نیاوران دایر است و علاقمندان می‌توانند همه روزه از ساعت 11 تا 20 از این نمایشگاه واقع درخیابان نیاوران، روبروی پارک نیاوران، فرهنگسرای نیاوران دیدن کنند.

 

 

کد خبر 170715

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز