یکشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۰۷:۵۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: پنجمین فروش سال هنرهای تجسمی ایران "هفت نگاه" که این روزها در گالری فرهنگسرای نیاوران دایر است در 7 روز نخست برپایی‌اش به فروش 200 میلیون تومانی رسید.

نمایشگاه آثار هنری

به گزارش همشهری آنلاین، هفت نگاه پنجم در حالی هفته اول برپایی اش را پشت سر گذاشت که همچنان نام‌های علی شیرازی، سعید معیری‌زاده و یک چهره جوان نوآمده، بهنوش فروتن رکورداران آن به شمار می‌روند.

هفت نگاه پنجم در پایان هفته اول 69 نقاشی و مجسمه از 46 هنرمند در مجموع به قیمت 200 میلیون تومان به فروش رسانده است که در این میان تابلوی آبی فیروزه‌ای رنگ علی شیرازی، نقاشیخط نویس صاحب سبک خاورمیانه، با قیمت 25 میلیون تومان هنوز گران ترین اثر به فروش رسیده محسوب می‌شود.

اما از منظر تعداد آثار به فروش رسیده از یک هنرمند سعید معیری زاده با فروش هشت تابلو در صدر ایستاده است؛ همه این نقاشی‌ها از مجموعه تازه معیری‌زاده است که« متافیزیکولوژی» نام دارد و چونان همیشه نقاشی‌هایی مفهوم گرا و تامل برانگیز هستند.

اما رتبه دوم پرفروش ترین هنرمند هفت نگاه پنجم از آن یک نقاش جوان شده که برای نخستین بار در هفت نگاه حاضر است: بهنوش فروتن این نقاش جوان در 7 روز نخست پنج تابلو از آثارش به فروش رفت.

او مجموعه نقاشی‌های«درها»ی قدیمی و اصیل ایرانی خود را به هفت نگاه آورده که توانسته نامش را در صدر فهرستگان پر فروش ها تثبیت کند.

از این منظر فاطمه بهرامی که با مجموعه تازه نقاشی‌هایش «خروس‌ها» به این نمایشگاه آمده است چهار تابلو و سحر صالحی با فروش سه تابلو در جای سوم و چهارم ایستاده‌اند.

از هفت هنرمند دو اثر به فروش رسیده است که از این نظر پرویز کلانتری و ژازه طباطبایی با قیمت بالای آثارشان درخشش بیشتر داشته‌اند، از ناصر اویسی، محمد ترقی‌جاه،راشین قربی، نعیمه رزاقی و هانیبال الخاص نیز هر یک دو اثر به فروش رفته است.

علاوه بر این‌ها در این فروش سال از 35 هنرمند هر یک، یک اثر به فروش رسیده است.

فروش 200 میلیون تومانی 69 اثر هنری، گویای میانگینی است که مردم را با خریدهای کوچک درصدر فهرست خریداران هفت نگاه نشان می‌دهد.

پنجمین هفت نگاه تا 5 خرداد در گالری فرهنگسرای نیاوران دایر خواهد بود و علاقمندان می‌توانند همه روزه از ساعت 11 تا 20 از این آثار دیدن و خرید کنند.

فرهنگسرای نیاوران در انتهای خیابان پاسداران، روبروی پارک نیاوران واقع است.

کد خبر 171201

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز