همشهری آنلاین: سید محمد حسینی؛ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خرید آثار هنری را تکلیفی برای نهادها و سازمان‌ها دانست و گفت: اکسپو 91 فرصت مناسبی است تا نهادها بودجه‌ای را که برای این امر تعیین شده است، صرف خرید آثار هنری کنند.

نگارخانه

به گزارش همشهری آنلاین، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به رایزنی‌ها درباره حضور نهادهای دولتی در اکسپو افزود: خرید آثار هنری از سوی سازمان‌ها و نهادها یک تکلیف است و قانون بودجه سال 90 این مسئولیت را برای خرید آثار هنری برعهده دستگاه‌ها گذاشته است و باید درصدی از این بودجه به خرید آثار هنری اختصاص یابد.

حسینی افزود: اختصاص این بودجه حرکت خوبی بود و زمینه آماده شده تا آثار هنری مناسب و سطح بالا ارائه در اکسپو شود و دستگاه‌های مختلف با حضور در این اکسپو خریدی انجام دهند، چرا که این حرکت علاوه بر این که کمکی به هنرمندان کشورمان است، بحث اقتصاد هنر را نیز پیش رو دارد و انتظار می‌رود دولت حمایت‌های جدی در این زمینه داشته باشد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: نیاز است که به صورت جدی به این سمت حرکت کنیم و خرید آثار هنری را در برنامه خود داشته باشیم، این هم میسر نمی‌شود مگر آنکه به هنر به صورت جدی نگاه شود.

این نگاه نیز صرفا معطوف به هنرهای تجسمی نیست، زندگی ما و حتی معماری ما نیز از قدیم با هنر آمیخته شده است و امروز باید این نگاه تقویت شود.

حسینی برگزاری اکسپو را حرکت موثری برای حمایت از هنرمندان کشور خواند و اظهار امیدواری کرد با مشارکت نهادها و خریدارن خرید خوبی در این اکسپو داشته انجام شود و استقبال خوبی از آن صورت گیرد.

اکسپو ۹۱ از سوی بنیاد فرهنگی، هنری رودکی ۲۸ خرداد تا ۱۲تیرماه سال جاری برگزار می‌شود.

 

 

کد خبر 171903

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز