چهارشنبه ۳ خرداد ۱۳۹۱ - ۰۹:۱۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: مدیرکل گمرک فرودگاه امام خمینی (ره) با اشاره به نگهداری تابلوی «جکسون پولاک» در انبار این گمرک گفت: این تابلو به دلیل بدهی وزارت ارشاد در گمرک توقیف شده و مانده است.

به گزارش ایسنا، غلامحسین نوحی گفت : ‌وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از قبل بدهی به گمرک داشته و تا زمانی که آن‌را پرداخت نکند، این تابلو در گمرک امام می‌ماند.

او درباره میزان بدهی وزارت ارشاد به گمرک عنوان کرد: این بدهی به راحتی قابل پرداخت بوده و نمی‌دانم چرا وزارت ارشاد آن‌ را پرداخت نمی‌کند.

مدیرکل گمرک فرودگاه امام خمینی (ره) درباره این‌که گفته می‌شود برخی نگران تخریب این تابلوی ارزشمند در انبار فرودگاه امام (ره) هستند، اظهار کرد: ‌وزارت ارشاد اگر خیلی نگران است، چرا بدهی خود را به ما پرداخت نمی‌کند؟

تابلوی معروف جکسون پولاک آخرین بار به مبلغ 250 میلیون دلار قیمت‌گذاری شده بود و یکی از منحصر به فردترین آثار گنجینه موزه هنرهای معاصر تهران است که چندی پیش برای برپایی نمایشگاهی به کشور ژاپن امانت داده شد و بعد از بازگشت از کشور ژاپن در گمرک فرودگاه امام خمینی نگهداری می‌شود.

این در حالی است که موزه هنرهای معاصر تهران در خبری اعلام کرده است: معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از زمان برگشت تابلوی «جکسون پولاک» به صورت مستمر در حال پیگیری موضوع است و این تابلو بزودی پس انجام مراحل گمرکی به گنجینه موزه باز گردانده می‌شود.

همچنین دو تابلوی دیگر گنجینه موزه که همین مشکل را داشته به محض ورود به ایران و پس از انجام امور گمرکی بلافاصله ترخیص و به موزه برگردانده شد.

 

کد خبر 171709

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز