همشهری آنلاین: جزییات حضور در سی و هفتمین جشنواره هنرمحیطی در پردیس پلور اعلام شد.

عکاسی

به گزارش ایسنا، امسال دهمین سالگرد برپایی جشنواره هنر محیطی در پردیس پلور است و به همین مناسبت برنامه‌های ویژه‌ای در این زمان برگزار خواهد شد.

این جشنواره در فاصله زمانی 9 خرداد تا 17 تیر ماه از روزهای چهارشنبه تا جمعه پس از هماهنگی قبلی میزبان هنرمندان خواهد بود و در طی آن کارگاه‌هایی نیز برگزار می‌شود.

مدت اقامت برای هنرمندان ایرانی سه روز و در صورت امکان تا شش روز قابل تمدید است.

همچنین در صورت درخواست انجمن‌ها، نهادها و دانشکده‌های هنری برای گروه‌های بالاتر از 7 نفر و کمتر از 20 نفر کارگاه‌های ویژه برگزار خواهد شد.

این در حالی است که مدت اقامت برای هنرمندان خارجی نیز 15 روز و در صورت امکان تا یک ماه قابل تمدید خواهد بود.

در این دوره نیز هنرسرای پردیس از هنرمندانی که در زمینه هنرهای تصویری شامل نقاشی، عکس، هنرهای صوتی شامل هنر صدا و آوا، هنرهای نمایشی شامل اجرا و بدن و هنرهای چند رسانه‌ای و دیجیتال فعالیت دارند، پذیرایی می‌کند.

همچنین افرادی که در زمینه ادبی، شعر و نیز داستان فعالیت دارند، در صورتی که آثارشان با هنر محیطی ارتباط داشته باشد، می‌توانند در این برنامه‌ها شرکت کنند.

طبق اعلام دست‌اندرکاران، پردیس افراد با تجربه در زمینه هنر محیطی را جهت انجام برنامه و اداره کارگاه‌ها دعوت می‌کند و برای این افراد ضرورتی ندارد که هزینه برنامه‌های آموزشی را پرداخت کنند.

این هنرمندان باید دارای پایگاه اینترنتی و یا وبلاگ باشند و آثارشان به صورت مستمر در وبلاگشان منعکس شده باشد.

در صورت انتخاب آنها به صورت مستقل و یا گروهی در طبیعت پلور کارهای محیطی خود را در طبیعت ارائه خواهند داد.

پایگاه اینترنتی باید شامل مواردی چون شرح حال و سابقه هنرمند، تحصیلات، نمونه آثار محیطی و نوشتاری که معرف دیدگاه‌های شخصی هنرمند در ارتباط با آثارش باشد.

هنرمندانی که فاقد چنین تجربه‌هایی هستند، ملزم به شرکت در کارگاه‌های هنر محیطی و پرداخت هزینه‌های آموزش هستند.

پردیس یک مرکز هنری بین‌المللی است که در زمینه‌های مختلفی فعالیت دارد.

این مرکز اولین بار در سال 1377 به صورت یک پایگاه مجازی در اینترنت راه‌اندازی شد و از آن زمان تاکنون همواره در حال توسعه بوده است.

از سال 1380 مرکز اجرا و نمایش هنر در طبیعت در روستای پلور راه‌اندازی شد.

این مجموعه به واسطه وسعت آثار و جاذبه‌های طبیعی منطقه پلور میهمانان و هنرمندان بسیاری را نه تنها از داخل کشور بلکه از کشورهای مختلف دنیا جذب خود کرده است.

در سال جاری نیز با همکاری مرکز توسعه آموزش هنر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مجوز آموزشگاه آن با نام «هنر پردیس» صادر شده است.

 

کد خبر 171972

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز