دبیر شورای عالی امنیت ملی تأکیدکرد: واکنش جمهوری اسلامی‌ایران در برابر رفتار کشورهایی که درصدد تشدید مسئله هسته‌ای ایران هستند، متقابل خواهد بود.

به گزارش ایرنا،علی‌لاریجانی روز گذشته پیش از دیدار با رئیس‌جمهور آفریقای جنوبی در گفت‌وگویی خبری در فرودگاه ژوهانسبورگ افزود: رفتارهای تشدیدکننده ،عوارض پیرامونی را به دنبال خواهد داشت و دیگران باید بدانند که اینگونه رفتارها یکطرفه نیست و به‌طور حتم با واکنش متقابل جمهوری اسلامی‌ایران روبرو خواهد شد.

لاریجانی با تاکید بر سیاسی‌شدن مسئله هسته‌ای ایران گفت: این مسئله به طور ذاتی خیلی پیچیده نیست و ایران آماده است اختلافات موجود را از طریق مذاکرات سازنده و دقیق حل و فصل کند.

وی در عین حال گفت: طرفهای مذاکره باید از طرح درخواستهای غیرمنطقی پرهیز کنند و به دنبال جستجوی یک راه حل عقلایی باشند.

دبیر شورای عالی امنیت ملی با اشاره به رایزنیهای اخیرش با سران دولتهای اروپایی و محمد البرادعی، دبیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی‌افزود: آنهایی که از تیزبینی کافی برخوردارند، می‌دانند که رفتارهای تند و تنش‌آفرین زمان دستیابی به راه حل را به عقب می‌راند.

لاریجانی در واکنش به نشست معاونان وزیران خارجه 1+5 در لندن اظهار امیدواری کرد: آنها از رفتارهای گذشته خود درس بیاموزند و دست از رفتارهای خصمانه خود بر ضد جمهوری‌ اسلامی‌ایران بردارند.

وی‌دربخش دیگری از سخنانش گفت: حضور آفریقای‌جنوبی در شورای امنیت می‌تواند تا حدودی به تقویت نقش این کشور در حل و فصل مسایل هسته‌ای ایران کمک کند.

کد خبر 16622

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز