علی لاریجانی دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران و خاویر سولانا هماهنگ کننده عالی سیاست‌های امنیتی و خارجی اتحادیه اروپا ظهر روز یکشنبه 22 بهمن، در حاشیه چهل و سومین کنفرانس امنیتی مونیخ با هم دیدار کردند.

در دیدار لاریجانی و سولانا دور قبلی مذاکرات طرفین درباره روابط اتحادیه اروپا با کشورمان و نیز آخرین تحولات بر سر رفع اختلاف درباره برنامه‌های هسته‌ای کشورمان مورد بحث و تبادل نظرطرفین قرار گرفت.

در این جلسه همچنین طرفین ضمن تاکید دوباره بر لزوم به کارگیری ابزارهای دیپلماتیک ، ایده‌های جدیدی را نیز برای برگزاری دور جدید مذاکرات درباره برنامه‌های هسته‌ای کشورمان مطرح کردند.

سولانا و لاریجانی ابراز اطمینان کردند که با پیگیری روند مذاکرات می‌توان در زمینه حل اختلاف نظرهای موجود و بهبود و تقویت روابط اتحادیه اروپا با ایران به نتیجه رسید.

خاویر سولانا در این جلسه گفت که در بازگشت به بروکسل نتیجه مذکرات خود با دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان را به اطلاع وزرای امور خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا می‌رساند.

در کنفرانس امنیتی مونیخ که امروز (یکشنبه) به پایان می‌رسد، صدها تن از مقامات و کارشناسان کشورهای مختلف جهان حضور دارند.

هیاتی از جمهوری اسلامی ایران نیز به ریاست دکتر علی لاریجانی دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان در این کنفرانس شرکت کرده است.

کد خبر 15513

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز