همشهری‌آنلاین: رئیس مجلس شورای اسلامی در خصوص جریان تخریب‌ها درباره وی گفت: مایه تاسف است که برخی از افراد نام رجال سیاسی را بر خود می‌نهند و دنبال مسائلی هستند که با درد و خواسته‌های مردم فرسنگ‌ها فاصله دارد.

علی لاریجانی یکشنبه در مورد تخریب چهره وی از سوی برخی افراد گفت: من خیلی بنا ندارم در این امور وارد شوم. فکر می‌کنم که این موضوع به یک سرگرمی سیاسی در کشور تبدیل شده است. مهمترین اظهارات امروز علی لاریجانی را در جدول زیر بخوانید:

1
  • مردم مشکلات زیادی دارند و اگر شما از این فضا خارج شوید و از مردم بپرسید که دو مسئله مهم آنها چیست، حتما به گرانی و اشتغال اشاره می‌کنند. این مایه تاسف است که برخی از افراد که نام رجال سیاسی را بر خود می‌نهند، دنبال مسائلی هستند که با درد و خواسته‌های مردم فرسنگ‌ها فاصله دارد.
2
  • مسئله فتنه به یک مسئله‌ای تبدیل شده که یک عده‌ای از این راه کاسبی می‌کنند و بر مرکب فتنه سوارند و فکر می‌کنند دستاورد زیادی از این بابت دارند.
3
  • شب‌نامه های زیادی علیه من پخش کرده‌اند و حرف‌های خیلی نادرستی بیان کردند. من در این مدت بنایی برای پاسخگویی به این امور نداشتم ولی این کارها خیلی وهن آمیز است.
4
  • شب‌نامه‌ای علیه من پخش کردند و عکس من و آقای هاشمی را کنار هم انداختند. این چه معنایی دارد؟ بنده رئیس قوه مقننه و ایشان رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام هستند؛ حالا در نماز جمعه یا جای دیگری کنار هم نشسته‌ایم معنای آن چیست؟
5
  • من نمی‌دانم که هدف این افراد از تخریب چیست. گاهی تصویری از ما انداختند که مثلا ما در محضر رهبر معظم انقلاب نشسته‌ایم و ایشان ایستاده‌اند. در این تصویر حالات مقام معظم رهبری مشخص نیست و این تصویر فقط نشان می‌دهد که عده‌ای از نمایندگان ایستاده‌اند و شعار می‌دهند و ما نشسته‌ایم. انتهای سخنرانی مقام معظم رهبری، ایشان هنوز از سر جایشان بلند نشده بودند که یک عده بلند شدند و شعار می‌دادند. ما هم مثل مقام معظم رهبری نشسته بودیم ولی عکس ما را منتشر کردند.
6
  • به نظرم بعضی افراد هنر و عرضه‌ای برای اداره کشور ندارند و برای آینده کشور استراتژی ندارند و همیشه در مورد فتنه و انحراف حرف می‌زنند. آنچه که من می‌فهمم قدرت و عظمت انقلاب آنقدر بزرگ است که این مسائل عددی محسوب نمی‌شود. البته می‌تواند دکانی برای عده‌ای باشد که حرفی برای پیشرفت کشور ندارند. کسانی که این حرف‌ها را می‌زنند برنامه‌شان را برای اداره کشور ارائه کنند که چه مسائلی را مهم می‌دانند؟
7
  • کسانی که فکر می‌کنند با این ابزارهای مادی، دروغ‌هایی می‌نویسند و پخش می‌کنند لطمه‌ای وارد می‌شود اشتباه می‌کنند.
8
  • من بیشتر برای این افراد ناراحت هستم که چرا شخصیت خودشان را ضایع می‌کنند، چون انسانی که خلاف شرع انجام می‌دهد اول به خودش ظلم کرده است. مقام معظم رهبری در این زمینه چندین بار تذکر دادند و فرمودند که این همه تخریب و توهین نکنید.
9
  • پخش شب‌نامه در سطح فرهنگ اسلامی ایرانی ما نیست. هر کسی که نظری دارد می‌تواند مطرح کند، کسی مانع حرف‌زدن آنها نمی‌شود. در این مدتی که حرف زدند مگر ما حرفی زدیم. به جای امت حرف‌هایی زدند و نظراتی دادند ولی ما سکوت کردیم و حرفی نزدیم.
10
  • البته من کارهای این افراد را اشتباه می‌دانم و فکر می‌کنم مسائل اساسی کشور در این کارها نیست.
11
  • این فعالیت‌ها نوعی سرگرم‌سازی است. من این کارها را نادرست می‌دانم اما درد من این نیست که این مسائل را پیگیری کنم و پیشقدم شود. اگر هم پیشقدم شوم اعلام می‌کنم.
12
  • ممکن است روزی در مورد کسی که اتهام زده باشد شکایتی کرده باشم، کما اینکه موردی بود که شکایت کرده بودم و با وساطت برخی افراد از شکایتم صرفنظر کردم، اما در این موارد فرصت آن را ندارم که ورود پیدا کنم.
کد خبر 161802
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز