دوشنبه ۵ دی ۱۳۹۰ - ۱۹:۵۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: هشدار مقامات و شخصیت‌های لبنانی درباره توطئه های آمریکا و رژیم صهیونیستی در منطقه و پیام تبریک دبیرکل حزب الله به مسیحیان به مناسبت ولادت حضرت مسیح(ع) از مهمترین تحولات لبنان به شمار می‌رود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه المنار، هیئتی از حزب الله به رهبری احمد صفی الدین مسئول منطقه جنوب این حزب به مناسبت ولادت حضرت مسیح(ع) از کلیساهای مسیحی در شهر صور بازدید کرد و پیام تبریک سید حسن نصرالله دبیر کل را به مسیحیان ابلاغ کرد.

از سوی دیگر ولید جنبلاط رئیس جبهه مبارزه ملی لبنان ضمن محکوم کردن انفجارات اخیر دمشق گفت : همزمانی این انفجارها با ورود هیئت ناظران عربی به سوریه سئوال برانگیز است.

وی افزود: به کارگیری خشونت سبب افزایش ناامنی می‌شود و تنها راهکار سیاسی، سوریه را از بحران کنونی آن خارج می‌سازد.

علی فیاض عضو فراکسیون پارلمانی وفاداری به مقاومت لبنان نیز گفت: انفجارهایی که در عراق و سوریه رخ می‌دهد، ربطی به انجام اصلاحات ندارد، بلکه هدف آن نا امنی و بی ثباتی در منطقه است.

وی ضمن تاکید بر ضرورت پرهیز از اختلافات داخلی افزود: فتنه و اختلاف تنها به نفع اهداف آمریکا و اسرائیل و کمک به ایجاد ثبات در منطقه تنها راه مقابله با توطئه های دشمنان است.

از سوی دیگر نبیل قاووق معاون رئیس شورای اجرایی حزب الله لبنان گفت : انفجارهای دمشق ماهیت آمریکایی داشت و نتیجه‌ای جز عجز و نا امیدی برای آمریکا و اسرائیل به دنبال نداشت.

وی افزود: حکومت سوریه در برابر تحریم‌های اعمال شده و توطئه‌ها به خوبی مقاومت کرده است و پس از خروج نظامیان آمریکایی از عراق معادلات منطقه به نفع مقاومت تغییر یافته است.

قاووق اظهار داشت : مقاومت دو دستاورد مهم پس از جنگ 33 روزه داشته است: نخست، افزایش توان نظامی و دیگری کشف شبکه جاسوسی آمریکا در لبنان.

وی گفت : خطرات آمریکا و اسرائیل به قوت خود باقی است و باید تحرکات مهمی برای ممانعت از فعالیت شبکه های جاسوسی در لبنان انجام داد.

کد خبر 155094
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز