شنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۰ - ۱۲:۳۵
۰ نفر

همشهری آنلاین - محمد ملاحسینی: سیف‏ الاسلام قذافی (Saif al-Islam Gaddafi) فرزند اول معمر قذافی از همسر دومش صفیه، در سال ۱۹۷۲ در منطقه باب العزیزیه؛ محل اقامت خانواده قذافی در طرابلس به دنیا آمد.

سیف الاسلام قذافی

وی دوره ابتدایی و راهنمایی در منطقه‌ ابی سلیم که نزدیک به محل اقامت خانواده‌اش بود در مدارس عمومی دولتی گذراند.

دوره متوسطه را نیز در دبیرستانی دولتی گذراند و در سال ۱۹۹۴ میلادی از دانشکده مهندسی دانشگاه الفاتح در طرابلس با درجه مهندسی معماری فارغ التحصیل شد.

سیف‏ الاسلام در سال ۱۹۹۸ وارد دانشگاه آمادک اتریش شد و در سال ۲۰۰۰ در مقطع فوق لیسانس مدرک خود را از آن دانشگاه اخذ کرد.

چندی بعد وی دوره دکترای اقتصاد را در دانشسرای اقتصادی لندن گذراند و پس از اتمام تحصیل در مرکز تحقیقات صنعتی طرابلس در لیبی مشغول به کار شد.

سیف‏ الاسلام از سال ۱۹۹۶ میلادی با دفتر شورای ملی لیبی همکاری خود را آغاز کرد و در سال ۱۹۹۸ موسسه خیریه جهانی قذافی را تاسیس کرد.

شخصیت سیف الاسلام همیشه از چهره‌های پر سروصدای لیبی بوده است. به طوری که سخنرانی‌ها و کنفرانس‌های مطبوعاتی وی بعد از انقلاب لیبی همیشه مورد توجه سیاستمداران و رسانه‌ها قرار گرفته بود.

وی در سال 2011 و در درگیری‏‌های لیبی به عنوان مسئول نیروهای امنیتی پایتخت، سرکوب مخالفان را بر عهده داشت.

سیف الاسلام در حکومت سابق لیبی، سمت رسمی نداشت اما در عمل، نفر دوم حکومت بعد از معمر قذافی بود و از او به عنوان جانشین پدرش برای رهبری لیبی یاد می‌شد.

وی پس از دستگیری و قتل پدرش متواری و نوامبر سال 2011 در حالیکه می‌کوشید از لیبی به نیجریه فرار کند به همراه 2 تن از همراهانش توسط نیروهای شورای ملی انتقالی لیبی دستگیر شد.

کد خبر 151524
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز