همشهری آنلاین: فرانسه شاهد آغاز نخستین دادگاه دزدان دریایی بود که در آن شش مرد باید در برابر اتهام خود مبنی بر اینکه سه سال پیش یک زوج فرانسوی را ربوده‌اند، پاسخگو باشند.

pirates

خبرگزاری اتریش از پاریس گزارش داد، این شش متهم با لباس سیاه در دادگاه پاریس حاضر شدند. این مردان بین 21 تا 35 سال سن دارند و در سپتامبر 2008 در سواحل سومالی قایق این زوج را در اختیار گرفته و دو میلیون دلار باج خواستند.

واحد نیروهای ویژه ارتش فرانسه گروگان‌ها را 10 روز پس از ربوده شدن‌شان آزاد کرد و در این عملیات یکی از ربایندگان را به قتل رساند. شش رباینده دیگر که یکی از آنها در آن زمان نابالغ محسوب می‌شد، بازداشت شدند.

آلمان حدود یک سال پیش نخستین دادگاه را برای دزدان دریایی برگزار کرد که به کشتی آلمانی حمله کرده بودند. در دیگر کشورها هم دادگاه‌های مشابهی برگزار شده است.

بنا به اعلام سازمان کشتیرانی بین‌المللی، شمار دزدی‌های دریایی در سال 2011 تا ماه سپتامبر 352 مورد بوده که یک رکورد محسوب می‌شود و نیمی از آنها نیز به پای عاملان سومالیایی نوشته شده است.

از آنجا که یکی از متهمان در زمان وقوع جرم نابالغ بوده، روند دادرسی در دادگاه کیفری جوانان آغاز شد. قاضی پس از قرائت کیفرخواست تصمیم گرفت دادگاه به صورت علنی برگزار شود.

متهمان مدعی هستند که نقشی در ربودن زوج فرانسوی نداشته‌اند و حتی مجبور به چنین اقدامی شده‌اند.

حکم این دادگاه تا پیش از پایان ماه نوامبر صادر نخواهد شد. به نوشته روزنامه "لو پاریزین" هنوز 22 دزد دریایی دیگر در بازداشت فرانسوی‌ها هستند.

کد خبر 151197
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز