همشهری‌آنلاین: دانشمندان انگلیسی یک گونه جدید سلاح لیزری ساخته‌اند که می‌تواند اهداف در حال حرکت را تا فاصله نزدیک به دو کیلومتری مورد هدف قرار دهد.

somalia

به گزارش ایسنا، شرکت صنایع دفاعی BAE سیستمز برای دفاع در برابر حملات دزدان دریایی به کشتی‌های خصوصی و تجاری در سواحل سومالی دست به ساخت این دستگاه غیر مرگبارزده است.

این لیزر در زمان حمله دزدان دریایی، کشتی را در پوششی سبزرنگ پنهان کرده و باعث می‌شود تا دزدان دید درستی از کشتی پیدا نکرده یا نتوانند به آن شلیک کنند.

این دستگاه که هم در شب و هم در روز کار می‌کند، قرار است در منطقه آزمایشات لیزرس ورکسترشایر انگلیس مورد آزمایش قرار گیرد.

به گفته روی کلارک، سخنگوی شرکت BAE، کشتی‌رانان از این لیزر مانند تابش نور خورشید که دید طرف مقابل را تار می‌کند برای پنهان شدن استفاده خواهند کرد.

کارکرد این لیزر به صورت تابش متمرکز یک نور سبزرنگ است که دید هر کسی را که به سمت آن نگاه می‌کند تار کرده و در نتیجه باعث سرگردانی دزدان دریایی می‌شود.

این شرکت لیزر مذکور را برای ترکیب با رادار فرکانس بالایی ساخته که می‌تواند قایق‌های کوچک مورد استفاده دزدان دریایی را موقعیت‌یابی کند.

این رادار پس از موقعیت یابی قایق‌ها، لیزر سبزرنگ را به سمت آنها هدایت می‌کند.

این لیزر در عین حال بی‌خطر بوده و به چشمان افرادی که به آن خیره می‌مانند آسیبی نمی‌رساند.

کد خبر 125658
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز