همشهری آنلاین: دزدان دریایی سومالی در سواحل این کشور به یک ناو جنگی آمریکایی تیراندازی کردند.

خبرگزاری اتریش از نایروبی گزارش داد، آنگونه که یکی از سخنگویان نیروی دریایی آمریکا روز جمعه اعلام کرد، ظاهرا آنها قصد داشتند ناو "یو اس اس نیکلاس (USS Nicholas)" را بربایند.

به گفته وی، این ناو هم به آتش آنها پاسخ داد و کشتی دزدان دریایی را غرق کرد. یک قایق موتوری در نزدیکی محل درگیری هم ضبط شد و پنج دزد دریایی نیز بازداشت شدند.

نیروی دریایی ترکیه هم اعلام کرد ناو گلیبولو (Gelibolu) یک قایق دزدان دریایی را متوقف کرده است. 9 سرنشین این قایق نیز بازداشت شدند.

در همین حال، روز جمعه دزدان دریایی یک کشتی ماهیگیری تایوانی را با 14 خدمه ربودند. هنری چن، سخنگوی وزارت امور خارجه تایوان گفت دزدان دریایی در حال حاضر کشتی "جیه چون تسای (Jih Chun Tsai)" را به سواحل سومالی برده‌اند. به گفته کاپیتان کشتی حال خدمه خوب است.

این کشتی از مسیر سریلانکا عازم سواحل یمن بود تا ماهی تون شکار کند، اما روز چهارشنبه طعمه دزدان دریایی شد. اما "جویی مان فا (Jui Man Fa)"، یک کشتی تایوانی دیگر توانست روز چهارشنبه از دست دزدان دریایی بگریزد. دزدان دریایی سوار بر قایق‌های تندرو دو ساعت تمام تعقیب و گریزی ناموفق را پشت سر گذاشتند. تایوان به کشتی‌های تجاری هشدار داده و توصیه کرده است به خاطر فعالیت دزدان دریایی از خلیج عدن دوری کنند.

کد خبر 104065

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز