همشهری آنلاین: حضور نیروی دریایی ارتش در آبهای آزاد و به خصوص دریای سرخ و دریای مدیترانه تاثیرات فراوانی را در منطقه گذاشته است و نیروی دریایی امروز در شرایط ویژه ایی قرار دارد.

امیر دریادار حبیب الله سیاری عصر  روز گذشته (سه شنبه) در حاشیه افتتاح تالار فرهنگی هفتم آذر در شهرک ولی عصر (عج) نیروی دریایی در بندرعباس در جمع خبرنگاران با اشاره به شرایط ویژه نیروی دریایی ارتش در آبهای آزاد، گفت: حضور نیروی دریایی ارتش در آبهای آزاد و به خصوص دریای سرخ و دریای مدیترانه تاثیرات فراوانی را در منطقه گذاشته است و نیروی دریایی امروز در شرایط ویژه ایی قرار دارد.

وی به حضور چهاردهمین ناوگروه نیروی دریایی در منطقه خلیج عدن اشاره کرد و افزود: ناوگروه های نیروی دریایی تاکنون توانسته اند بیش از هزار فروندکشتی تجاری و نفتکش ایران را مورد حمایت قرار دهند و در سال جاری نیز بیش از 13 بار با دزدان دریایی درگیر شده اند.

به گزارش خبرگزاری مهر از بندر عباس؛ فرمانده نیروی دریایی ارتش اظهار داشت: حضور نیروی دریایی در آبهای آزاد یکی از تدبیرات مقام معظم رهبری بود که خوشبختانه این حضور تاثیرات مثبت فراوانی را برای کشور ما داشته است.

امیر دریادار سیاری در پاسخ به این سئوالی مبنی بر "ادعاهای رژیم صهیونیستی در خصوص زیردریایی های اعزامی نیروی دریایی به دریای سرخ"، عنوان کرد: ما در خصوص زیردریایی ها تا کنون صحبت نکرده ایم و فعلا هم قصد صحبت کردن در این مورد را نداریم.

وی همچنین در خصوص ساخت ناوشکن های جدید در کشور گفت: ناوشکن های جدید به خوبی در حال ساخته شدن هستند و در آینده نزدیک به بهره برداری خواهند رسید و تعداد آنها هم به تعداد مورد نیاز نیروی دریایی است.

لنج ها در نقاط تعریف شده صیادی کنند

فرمانده نیروی دریایی ارتش در بخش دیگری از صحبت های خود به تامین امنیت لنج های صیادی کشورمان اشاره کرد و اظهار داشت: تعداد لنج های صیادی ما در آب های آزاد بسیار زیاد است و هر کدام از آنها در مناطق مختلفی به کار صیادی می پردازند و تامین امنیت تمام آنها در تمام مناطق کار بسیار مشکلی است.

امیر دریادار سیاری اضافه کرد: ما برای این لنج ها نقاط امنی را تعریف کرده ایم و آموزش های زیادی را به آنان داده ایم و اگر آنها به نکات و دستورات ما گوش کنند مشکلی برایشان پیش نخواهد آمد.

وی تاکید کرد: امکان تامین امنیت همه آب های دنیا وجود ندارد و اگر لنج های صیادی کشورمان در نقاطی که ما برای آنها تعریف کرده ایم صیادی کنند امنیت آنها به طور کامل تامین خواهد شد.

کد خبر 137712
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز