همشهری آنلاین: فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد که تهران از حضور ناظرانی از کشورهای حاشیه خلیج فارس برای بازدید از مانورهای نظامی خود استقبال می‌کند.

امیر دریادار حبیب الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران امروز چهارشنبه در یک نشست خبری به پرسشهای خبرنگاران پاسخ داد.

به گزارش خبرگزاری مهر؛ وی در پاسخ به این پرسش که با توجه به راهبردی بودن نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران آیا قصد برگزاری رزمایش مشترک با کشورهای حاشیه خلیج فارس را ندارید؟ گفت: ما همیشه با کشورهای حاشیه خلیج فارس و شمال اقیانوس هند در تعامل بوده ایم و همواره به آنها پیام صلح و دوستی داده ایم.

وی تصریح کرد: اگر چه توان تجهیزاتی خود را بالا می بریم اما همانطور که مقام معظم رهبری فرموند تنها برای دفاع از منافع کشورمان است.

سیاری با بیان اینکه در رزمایش سال گذشته از برخی از کشورهای حاشیه خلیج فارس ناظر حضور داشت، که این روند همچنان ادامه خواهد داشت، گفت: ما هر ساله با کشور عمان یک یا دو بار رزمایش امداد و نجات انجام می دهیم، اما تصمیم درباره رزمایش مشترک با کشورهای حاشیه خلیج فارس با ستاد کل نیروهای مسلح است.

وی در عین حال گفت: با این وجود اعلام آمادگی کرده ایم که از کشورهای حاشیه خلیج فارس ناظرانی را برای قرار گرفتن در جریان چگونگی انجام رزمایش هایمان پذیرا باشیم، بطوریکه آنها از توانمندی های جمهوری اسلامی ایران برای ارتقاء توانمندی های خود استفاده کنند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران با کشورهای حاشیه خلیج فارس مشترکات اعتقادی، دینی و مذهبی بسیار زیادی دارد، گفت: ما بارها اعلام کرده ایم که اگر کشورهای منطقه دست به دست هم دهند می توانند امنیت منطقه را به تنهایی برقرار کنند و دیگر احتیاجی به حضور کشورهای فرامنطقه ای نیست.

 

کد خبر 139076
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز