همشهری آنلاین: فرمانده نیروی هوافضای سپاه گفت: در رزمایش پیامبر اعظم(ص) 6 از انواع سیلوهای موشکی نیروی هوافضای سپاه که به منظور واکنش سریع در پرتاب موشک‌های زمین به زمین مورد استفاده قرار می‌گیرد رونمایی می‌شود.

سردار حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه در پی رونمایی از انواع سیلوهای موشکی زمین به زمین نیروی هوافضای سپاه اظهار داشت: با توجه به اینکه موشک‌ها بصورت عمود داخل سیلوها قرار دارد و نیاز به آماده‌سازی‌های قبل از پرتاب نیست لذا عملاً پایگاه‌های دارای سیلوهای پرتاب به عنوان یگان واکنش سریع موشکی محسوب شده و در زمان بسیار کوتاه قادر به پرتاب آتش بر علیه نقاط تعیین شده خواهد بود.

وی تصریح کرد: فن آوری استفاده از سیلو در اختیار چند کشور پیشرفته بوده و با استفاده وسیع از انواع آن ضمن سرعت عمل و واکنش سریع، امکان نگهداری طولانی در کلیه شرایط آب و هوایی با کاهش آسیب پذیری را خواهیم داشت.

به گزارش خبرگزاری مهر؛ سردار حاجی‌زاده افزود: توانمندی‌های ساخت انواع سیلوهای پرتاب موشک از 15 سال قبل در اختیار سپاه بوده و در طی این مدت به صورت وسیع در کل جغرافیای کشور توسعه یافته است.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه در پایان تصریح کرد: امکان استفاده از این سیلوها تنها به عنوان یکی از حلقه های زنجیر تاکتیک موشکی سپاه به شمار می رود و با روش های مختلف با تکیه به شیوه های متنوع تکنیکی و تاکتیکی فراوان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

کد خبر 138899
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز