همشهری آنلاین: ارتش جمهوری اسلامی ایران با صدور بیانیه‌ای فرارسیدن سوم و چهارم شعبان، روز پاسدار و روز جانباز را گرامی ‌داشت.

متن این بیانیه به شرح زیر است:

«نامگذاری سوم شعبان المعظم، سالروز ولادت سید و سالار شهیدان، حضرت ابا عبدالله الحسین علیه السلام، به نام روز پاسدار از سوی رهبر کبیر انقلاب اسلامی که فرمودند:«سپاه پاسداران از متن اسلام جوشش پیدا کرده است و شما پاسداران مانند جوان‌های صدر اسلام هستید» نشان از شأن و جایگاه رفیع پاسداران، این مدافعان همیشه بیدار عرصه‌های نبرد دارد که جز در راه آرمان‌های آن پیرسفر کرده، و حفظ دستاوردهای انقلاب به راه دیگری گام نگذاشته‌اند.

در این بیانیه همچنین آمده است: «بدون تردید نقش سپاه پاسداران در دوران دفاع مقدس و حضور آنان در نبرد حق علیه باطل همراه با دلیرمردان ارتشی و سایر نیروهای مسلح را نمی‌توان به فراموشی سپرد. امروز این نهاد انقلابی به عنوان یکی از ارکان مهم دفاعی نظام اسلامی در سایه رهبری‌های مدبرانه فرماندهی معظم کل قوا با اقتدار و آگاهی در حفظ و صیانت از دستاوردهای انقلاب اسلامی در برابر زیاده‌خواهی زورگویان عالم و استکبار جهانی تلاشی تحسین برانگیز را به نمایش گذارده‌اند.

در ادامه این بیانیه با اشاره به چهارم شعبان، سالروز ولادت بزرگ پرچمدار عاشورا قمر بنی هاشم(ع) که روز جانباز نامگذاری شده، آمده است: «جانبازان عزیز نیز با تأسی به آموزگار عشق و ایثار، جانباز دشت کربلا، حضرت ابوالفضل علیه السلام، همچون نگینی درخشان بر تارک انقلاب اسلامی می‌درخشند این عزیزان با نثاربخشی از وجود خویش نزد ملت قدرشناس ایران اسلامی به الگوهای صبر، ایثار و شجاعت تبدیل شده‌اند».

در پایان این بیانیه ضمن تبریک مجدد ایام الله روز پاسدار و روز جانباز به خانواده سپاه پاسداران و جانبازان عزیز و همچنین تکریم و تعظیم شهیدان همیشه جاوید این نهاد بزرگ انقلابی تصریح شده است: «امروز نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران به برکت خون شهدا، عنایات الهی تحت توجهات یگانه منجی عالم بشریت و بهره‌گیری از توانمندی‌های اقتداربخش و آخرین دستاوردهای دفاعی خود، در سایه وحدت و همدلی، در اوج آمادگی، اقتدار و بازدارندگی می‌باشند و اجازه هیچ‌گونه تعرض را به دشمنان قسم خورده نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نخواهند داد».

کد خبر 139301
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز