همشهری آنلاین: همزمان با شلیک موفق موشک‌های هوشمند و مافوق صوت سپاه در رزمایش پیامبر اعظم(ص)6، شمارش معکوس برای خروج سیبل‌های شناور نیروهای فرا منطقه‌ای کلید خورد.

فرمانده نیروی هوا فضای سپاه گفت: همزمان با شلیک موفق موشک‌های هوشمند و مافوق صوت سپاه در رزمایش پیامبر اعظم(ص)6، شمارش معکوس برای خروج سیبل‌های شناور نیروهای فرا منطقه‌ای کلید خورد.

به گزارش ایلنا، سردار سرتیپ پاسدار امیر علی حاجی‌زاده با اشاره به اجرای موفقیت‌آمیز مراحل مختلف رزمایش پیامبر اعظم(ص)6 اظهار کرد: با اجرای مرحله دوم و بخش پایانی این رزمایش بزرگ موشکی که با تمرکز بر اهداف دریایی و شلیک موشک‌های هوشمند و مافوق صوت ساحل به دریا و زمین به زمین تندر و خلیج فارس صورت پذیرفت، به حول و قوه الهی با موفقیت به اهداف خود دست یافتیم.

وی با تأکید بر قابلیت‌های مختلف موشک‌های به کار رفته در این رزمایش تصریح کرد: کلیه مراحل طراحی، ساخت و تولید موشک‌های خلیج فارس، با بهره‌گیری از فناوری‌های بومی و مدرن به دست توانای جوانان متخصص و متعهد در حوزه صنعت دفاعی کشور تولید شده و از قدرت بالایی برای رویارویی موفق با تهدیدات احتمالی برخوردار است.

وی دقت و قدرت انهدام و تخریب اهداف دوردست را از جمله قابلیت‌های ویژه موشک‌های شلیک شده طی رزمایش پیامبر اعظم(ص) 6 عنوان کرد و ادامه داد: عکس‌العمل مقامات و رسانه‌های غربی صهیونیستی پیرامون آن‌چه در طول این رزمایش رقم خورد نشان می‌دهد آن‌ها به خوبی پیام اقتدار و بازدارندگی ایران اسلامی را دریافت کردند و ادامه حضور در آب‌های منطقه صرفاً تحمیل هزینه‌ای گزاف بر اقتصاد بحران‌زده آن‌ها بوده و خاصیت دیگری برای‌شان به همراه نخواهد داشت.

فرمانده نیروی هوا فضای سپاه با تأکید بر لزوم خروج هرچه سریع‌تر قوای بیگانه از منطقه گفت: شمارش معکوس برای پایان مأموریت شناورهای قدرت‌های فرامنطقه‌ای آغاز شده و آن‌ها باید بدون فوت وقت در پی خارج کردن سیبل‌های شناور خود از آب‌های نیلگون خلیج همیشه فارس و دریای عمان باشند.

وی خاطرنشان کرد: کشورهای منطقه بدون نیاز به قدرت‌های سلطه‌گر، پلید و منفعت‌طلب فرامنطقه‌ای، قادرند مبتنی بر زمینه‌ها و بسترهای تعامل و همکاری متقابل، امنیت پایدار و فراگیر را در منطقه راهبردی خلیج فارس و دریای عمان در مطمئن‌ترین وضعیت برقرار و تأمین کنند و نیازی به حضور بیگانگان ندارند

 

کد خبر 139843
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز