چهارشنبه ۱۵ تیر ۱۳۹۰ - ۱۸:۱۵
۰ نفر

گروه سیاسی : رزمایش موشکی پیامبر اعظم 6 بازتاب زیادی در رسانه‌های منطقه به‌ویژه رسانه‌های رژیم صهیونیستی داشته است.

 محمد کوثری

درباره این رزمایش و تلاش‌های رسانه‌های غرب برای وارونه‌نمایی اهداف این رزمایش با محمد کوثری، نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت‌وگو کرده‌ایم:

  • اهداف اصلی کشورمان از آزمایش موشک‌های مدرن رادارگریز چیست؟

بعد از انقلاب و با اعمال تحریم‌هایی علیه ایران، تامین سلاح‌های مورد نیاز برای مقابله با بیگانگان در دستور کار وزارت دفاع قرار گرفت و تولید سلاح‌هایی که بتواند جوابگوی دشمنان فرامنطقه‌ای و کشورهای متجاوز به منطقه باشد، به‌عنوان یک سیاست دفاعی تعریف شد. بر این اساس موشک‌های مورد نیاز تهیه و تولید شد و در این مقطع از زمان هم ایران به موشک‌هایی دسترسی پیدا کرده‌است که رادارگریز هستند. این موشک‌هادر رزمایش اخیر سپاه مورد آزمایش قرار گرفت تا درصورت جواب مثبت، به تولید انبوه برسند که خوشبختانه جواب قطعی آن مثبت و راضی‌کننده بود.

  • آیا احتمال تجاوزی وجود دارد که این رزمایش هم برای آن برگزار شده است؟

این ادبیات به این خاطر است که سیاست ایران همیشه دفاعی بوده است. این رزمایش هم به خاطرنشان دادن قدرت بازدارندگی ایران برگزار شده است.

  • در رابطه با همین رزمایش، رسانه‌های غرب حالتی از ترس را به کشورهای منطقه القا می‌کنند؛ اهداف آنها از این پروژه چیست؟

هم آمریکا و هم صهیونیست‌ها کارشان این است که کشورهای منطقه را از ایران بترسانند و ایران‌هراسی همیشه در سیاست‌هایشان بوده است. ما در عمل نشان داده‌ایم که به هیچ وجه کوچک‌ترین تعرضی را به همسایه‌های خودمان نداشته‌ایم و نخواهیم داشت و براساس دوستی و همسایگی روابطمان را ادامه داده‌ایم. این سلاح‌ها و موشک‌هایی که آزمایش می‌شوند برای روزی است که کشوری بخواهد به خاک ما دست‌اندازی و تعرض داشته باشد. این رزمایش به خاطر این است که بدانند ما از این توانمندی‌های موشکی برخورداریم و در عین حال با آرامش و دوستی با همسایه روابطمان را دنبال می‌کنیم.

کد خبر 139706

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز