همشهری آنلاین: ایران برای مقابله با دزدان دریائی دو فروند کشتی نظامی به آب‌های مجاور سواحل سومالی و خلیج عدن، اعزام می‌کند

جمهوری اسلامی ایران با اعزام دو فروند کشتی نظامی به آبهای مجاور سواحل سومالی و خلیج عدن، ضمن حفاظت از کشتی‌های تجاری و نفتکش‌های ایرانی در منطقه‌، در تلاش‌های بین‌المللی برای مقابله با دزدان دریائی شرکت می‌کند.

به گزارش واحد مرکزی خبر، سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد با ارسال نامه‌ای به دبیرکل سازمان ملل با اعلام این تصمیم، تاکید کرد: کشتی‌های نظامی ایران تا دو روز آینده در منطقه عملیاتی مستقر شده و حداقل به مدت پنج ماه در این منطقه باقی خواهند ماند.

محمد خزاعی در نامه خود به دبیرکل سازمان ملل، هدف از اعزام این کشتی‌ها را همراهی با کشتی‌های ایرانی یا کشتی‌هایی اعلام کرد که به نحوی به ایران و اتباع یا نهادهای ایرانی مرتبط باشند یا از کشتی‌های نظامی ایران درخواست کمک کنند.

وی تاکید کرد: این دو کشتی نظامی ایران به دولت سومالی نیز برای مقابله با دزدی دریائی در سواحل آن کشور کمک خواهند کرد.

بر اساس قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل، کشورها می توانند به منظور مقابله با دزدی دریائی، کشتی های نظامی خود را به خلیج عدن و سواحلی سومالی اعزام کنند و حتی در صورت اقتضا و با اطلاع قبلی دولت سومالی در تعقیب دزدان دریائی وارد آب‌های سرزمینی این کشور شوند.

تاکنون تعداد قابل توجهی از کشورهای جهان با اعزام کشتی های نظامی خود به منطقه برای حفاظت از کشتی‌های خود اقدام کرده‌اند.

کد خبر 81336

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز