پنجشنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۰ - ۰۸:۲۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: هزاران معترض به نظام سرمایه داری در آمریکا و نابرابری فرصت‌های اقتصادی ، با راهپیمایی و تظاهرات در بندر اوکلند در ایالت کالیفرنیا فعالیت‌های این بندر با مختل کردند.

Occupy-Oakland-Protest

به گزارش واحد مرکزی خبر ، معترضان با بستن خیابان های اصلی اوکلند و اعتراض به اوضاع اقتصادی و وحشیگری پلیس دست به اعتصاب عمومی زده و امور بندری را فلج کردند.

جنبش "اشغال اوکلند" موفق شد بندر را که یکی از بزرگترین بندرهای آمریکا است ببندد و لطمه بزرگی به فعالیت های واردات و صادرات که سالانه به 39 میلیارد دلار می رسد ، وارد کند.

مسئولان بندر اوکلند در بیانیه ای گفتند تجارت دریایی در زمان حاضر در این بندر عملا متوقف شده و فعالیت منطقه تجاری دریایی بلافاصله با تامین امنیت ازسرگرفته خواهد شد.

اعتراض هفته های گذشته در آمریکا که با عنوان جنبش تسخیر وال استریت آغاز شد ، نظام مالی و اقتصادی آمریکا را انحصاری و دراختیار جمعیت اندکی از سرمایه داران بزرگ این کشور می داند و این نابرابری اقتصادی را موجب رنج میلیون ها خانواده متوسط و فقیر آمریکایی معرفی می کند.

تظاهرات گسترده در روزهای گذشته در شهرهای مختلف آمریکا از جمله نیویورک ، واشنگتن ، لس آنجلس ، سیاتل جریان دارد و طی آن دست کم 800 نفر بازداشت شده اند.

کد خبر 150232

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز