همشهری آنلاین: هفت نفر از اعضای جنبش تسخیر وال استریت با حضور در یکی از جلسات کنگره آمریکا با قطع سخنان لئون پانه تآ وزیر دفاع آمریکا و سردادن شعار ضد جنگ، خواستار خروج نظامیان آمریکایی از عراق و افغانستان شدند.

به گزارش شبکه تلویزیونی پرس تی وی، آنها با سروصدای خود بارها اظهارات لئون پانه تآ ، وزیر دفاع آمریکا را در کمیته نیروهای مسلح مجلس نمایندگان آمریکا قطع کردند.

از سوی دیگر جنبش اعتراضی موسوم به تسخیر وال استریت حاضر نیست از تجمع خودش در پارک زوکاتی شهر نیویورک دست بکشد.

این درحالی است که مایکل بلومبرگ، شهردار نیویورک خواهان تخلیه این پارک برای پاکسازی ان است اما معترضان آمریکایی تاکید دارند این پارک همچنان محل تجمع آنها خواهد بود که از اواسط ماه سپتامبر در کانون توجه اعتراض‌های مردمی آمریکا قرار گرفته است. شهروندان آمریکایی می‌گویند به تظاهرات مسالمت آمیز ادامه خواهند داد و با ایجاد زنجیره انسانی مانع از آن خواهند شد که تجمع آنها در این محل متفرق شود. در این میان، این تظاهرات از نیویورک به دیگر شهرهای آمریکا گسترش پیدا کرده است بطوریکه روز گذشته دانشجویان در بیست و پنج ایالت آمریکا کلاس‌های درس را ترک کردند و به نشانه اعلام همبستگی با جنبش تسخیر وال استریت تجمع کردند.

این تظاهرات از آمریکا به خارج از این کشور گسترش می‌یابد. گفته می‌شود قرار است روز یکشنبه تظاهرات مشابه آمریکا در هفتادو هشت کشور جهان برپا شود. در این میان، جنبش تسخیر واشنگتن بسیار فعال شده که الهام گرفته از جنبش تسخیر وال استریت است. جنبش تسخیر واشنگتن خواهان ایجاد رهبری جدیدی در آمریکا است. هر دو جنبش مذکور در آمریکا خواهان ایجاد تغییرات سیاسی هستند و فقط شیوه عملکرد آنها متفاوت است.

کد خبر 148402
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز