همشهری آنلاین: رئیس کنفرانس بین‌المللی حمایت از انتفاضه فلسطین گفت: موضوع فلسطین در ظرف زمانی حساس و پیچیده‌ای قرار گرفته و از سویی نیز فرصت قیام‌های مردمی منطقه نوعی پشتیبانی را برای فلسطین تدارک دیده است

 از سویی شاهد برخی اقدامات سیاسی در بازی پرفریب غرب هستیم که باید مراقبت جدی کرد تا به حراج این فرصت ارزشمند هدر نشود.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایسنا، علی لاریجانی ضمن خوشامدگویی به روسا و هیات‌های پارلمانی کشورهای حاضر اظهار داشت:‌ باید مراقب باشیم که در این فرصت به جای بهره جستن از حضور میلیونی ملت‌های اسلامی در جهت تقویت بنیه مقاومت، در جاده چانه‌زنی سیاسی بی‌حاصل سیر نکنیم که اگر قرار بود از این روش‌ها توسط قدرت‌های زورگوی غرب معجزه‌ای حاصل شود باید در این شش دهه شاهد این معجزه می‌بودیم.

وی خطاب به حاضرین در این کنفرانس گفت: هم کنفرانس قدس و فلسطین به شما تعلق دارد و هم کشور ایران؛ چرا که نظام جمهوری اسلامی با تکیه بر نظریه امت واحده که تفکر امام خمینی (ره) بوده به نوعی به نظریه انترناسیونالیسم اسلامی قرابت دارد، لذا شما خود را در کشور خویش احساس کنید.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به برگزاری پنجمین کنفرانس بین‌المللی حمایت از انتفاضه فلسطین از سوی پارلمان ایران یادآور شد: آخرین کنفرانس پس از تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه برگزار شد و ما امروز در افتتاح پنجمین کنفرانس یاد شهید استاد ربانی را گرامی می‌داریم که میهمان همایش بود و در راه اعتلای افغانستان به شهادت رسید.

رئیس کنفرانس بین‌المللی حمایت از انتفاضه فلسطین با اشاره به تاثیرگذاری قیام‌های اخیر در منطقه بر موضوع فلسطین یادآور شد:‌ اگرچه غرب در همین مدت مانورهای متناقض‌ سیاسی متعددی را به نمایش گذاشته که شاید تقسیم کار باشد، لذا حساسیت شرایط از این جهت است و گرد آمدن صاحب‌نظران سیاسی و مسوولان پارلمان‌های اسلامی فرصتی مغتنم برای پرداختن به زوایای این ماجرا است.

علی لاریجانی در پایان با تقدیر از حضور رهبر معظم انقلاب تاکید کرد: حضور رهبری در این همایش که در طول پنج دهه گذشته از چهره‌های برجسته در راه آزادی فلسطین بودند، موجب سپاس اعضا بود.

به گزارش ایسنا، پنجمین کنفرانس بین‌المللی حمایت از انتفاضه فلسطین به ریاست علی لاریجانی و با حضور نمایندگان پارلمان‌های اندونزی و زیمبابوه به عنوان هیات رییسه این کنفرانس دو روزه امروز - شنبه 9 مهرماه - آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایسنا، در این کنفرانس هیات‌های پارلمانی کشورهای کویت، آذربایجان، کوبا، سوریه، افغانستان، قطر، پاراوگوئه، پاکستان،‌عراق و بسیاری از کشورهای دیگر حضور داشتند.

هم‌چنین علاوه بر روسای قوا، حسینی وزیر فرهنگ ارشاد اسلامی،‌ خالد مشعل رئیس دفتر سیاسی حماس، میرتاج‌الدینی معاون پارلمانی رئیس‌جمهور،‌ سفیر فلسطین، رئیسی معاون اول قوه قضاییه، جنتی دبیر شورای نگهبان، ولایتی مشاور رهبری در امور بین‌الملل، قمی معاون بین‌الملل دفتر رهبری، ابوترابی، جلیلی دبیر شورای عالی امنیت ملی، مصلحی وزیر اطلاعات، حجازی، آیت‌الله مهدوی کنی،‌ احمدی مقدم، اختری، باهنر، بروجردی، حدادعادل، صدر و جمعی دیگر از شخصیت‌های سیاسی و نمایندگان مجلس شورای اسلامی حضور داشتند.

به گزارش ایسنا، پس از خوشامدگویی علی لاریجانی و سخنرانی مقام معظم رهبری رئیس مجلس مجددا از سخنرانی و حضور ایشان در کنفرانس تقدیر کرد.

پس از علی لاریجانی خالد مشعل رئیس دفتر سیاسی حماس اولین سخنران مراسم بود.

کد خبر 147169
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز